שביתה איטלקית ברכבת

נהגי רכבות נוסעים לא מאפשרים הוצאת רכבות מהמוסכים ואינם דואגים למילוי דלק בקטר; נהגי רכבות המשא עובדי לאט מהרגיל. הנהלת הרכבת פנתה להסתדרות ומתכוונת לפנות לבית הדין הארצי לעבודה


00:00 ,14.07.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

מאז מוצאי השבת החלו חלק מעובדי הרכבת, בהם נהגי רכבות הנוסעים ורכבות המשא, לשבש את פעילות החברה.

נהגי רכבות הנוסעים אינם מאפשרים יציאה של הרכבות ממוסכי החברה בזמן ואינם דואגים למילוי דלק בקטרים, המהלך מביא לעיכובים בלוחות הזמנים, ביטולי רכבות ופגיעה בשירות לנוסעים. ככל וימשכו העיצומים כך צפויים להחריף השיבושים לקראת שעות הערב.

נהגי רכבות המשא עובדים לאט מן הרגיל, כאשר עד כה בוטלו ארבע רכבות, ורכבות אחרות יצאו עד 270 דקות איחור.

יצוין שרכבת משא אחת מובילה מטען השווה לכ-65 משאיות ולביטולן ישנן השלכות כספיו כבדות, המגיעות לעד חצי מיליון שקל ביממה.

הנהלת רכבת ישראל פנתה להסתדרות בבקשה שינחו את עובדי הרכבת לשוב לפעילות סדירה. במידה ויימשכו השיבושים, תפנה הנהלת הרכבת לבית הדין לעבודה.

השיבושים באים במקביל להשעייתה של יו"ר ועד העובדים לשעבר גילה אדרעי לארבעה חודשים מהעבודה.

עוד נמסר בהודעת דוברות הרכבת, כי ביום 7 באפריל זומנה אדרעי לוועדת בירור שנייה, בחשד לביצוע עבירת משמעת חמורה, של הפרעה לעובד אחר בחטיבה לביצוע תפקידו, תוך השמעת הפחדות ואיומים מרומזים כנגדו. על פי עדויות, במהלך שיחת טלפון הבהירה אדרעי לאותו עובד, כי עליו להישמע להוראות ועד העובדים ולשלוח חוות דעת שתביא לעצירת חלק מעבודות תחזוקת הרכבות שנעשות במתחם לוד. התוצאה של מעשה זה היא פגיעה משמעותית בשירות לנוסעים. אדרעי הוסיפה בפני אותו עובד כי עליו לזכור מי דאג לו לתפקיד ושעליו לבצע את מה שהועד דורש ממנו.

לאחר שנערכו מספר ישיבות של הוועדה, בהן נשמעו עדויות משני הצדדים, החליטה הוועדה להטיל על אדרעי השעיה של ארבעה חודשים מן העבודה.

מההסתדרות נמסר בתגובה: "אמנם קיימת מתיחות עם הנהלה הרכבת, אך לא מתקיימים אף עיצומים, או שביתה איטלקית".