הקבינט אישר: יימשכו העבודות להקמת קו רכבת מהיר לירושלים

קו הרכבת בין תל אביב לירושלים כולל סלילת מסילה כפולה באורך של 56 קילומטר שתעבור דרך נתב"ג ומודיעין ותגיע עד לכניסה לירושלים. זמן הנסיעה המתוכנן: 28 דקות


00:00 ,02.12.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

קו הרכבת בין תל אביב לירושלים כולל סלילת מסילה כפולה באורך של 56 קילומטר שתעבור דרך נתב"ג ומודיעין ותגיע עד לכניסה לירושלים. זמן הנסיעה המתוכנן: 28 דקות
 
הקבינט החברתי-כלכלי אישר היום את הצעתו של שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז, לאפשר את המשך העבודות להקמת קו הרכבת המהיר בין תל אביב לירושלים.
 
שר התחבורה ציין כי מדובר בפרוייקט בעל חשיבות אסטרטגית ולאומית ממדרגה ראשונה שיחזק את ירושלים כבירת ישראל. "הרכבת המהירה לירושלים תחבר את השפלה עם ירושלים ותאפשר לאלפי עובדים הנוסעים מידי יום לירושלים וממנה להגיע במהירות ובנוחות לבירה ולחלוף על הפקקים שבנתיבי איילון ובכניסות לירושלים", הוסיף מופז.
 
פרוייקט הקו המהיר לירושלים נכלל בהסכם העקרונות שנחתם בין הממשלה לרכבת ישראל ביולי 2003. סמוך למועד החתימה על ההסכם נערכה בדיקת כדאיות כלכלית לפרוייקט שהראתה כי הפרוייקט אינו עובר את רף הכדאיות הכלכלית שנקבע על ידי משרדי האוצר והתחבורה. למרות התוצאות ומתוך הכרה בחשיבות הלאומית של הקמת הקו החליטה הממשלה לכלול אותו בתוכנית הפיתוח של רכבת ישראל.
 
מאז ועד לחתימה על הסכם הפיתוח באוגוסט 2008 גדל האומדן לביצוע הקו מכ-4.2 מיליארד לכ-5.9 מיליארד שקלים. בעקבות זאת נערכה בדיקת כדאיות כלכלית חדשה ובה הוטמעו השינויים שחלו בתחזית הביקושים ובנוהל הערכת פרוייקטים תחבורתיים.
 
תוצאות הבדיקה הצביעו באופן ברור כי במרבית הפרמטרים שנבדקו ישנה כדאיות כלכלית גבוהה יותר מבעבר להקמת הקו. לאור זאת הומלץ להמשיך בביצוע הקו. יצוין כי הפרוייקט מתוקצב במסגרת תוכנית הפיתוח של רכבת ישראל.
 
קו הרכבת בין תל אביב לירושלים כולל סלילת מסילה כפולה באורך של 56 קילומטר שתעבור דרך נתב"ג ומודיעין ותגיע עד לכניסה לירושלים, סמוך לבנייני האומה. זמן הנסיעה מתל אביב לירושלים יהיה 28 דקות בלבד.
 
מסלול הרכבת כולל מספר מנהרות שאורכן הכולל היא כ-22 קילומטר וכן גשרים באורך כולל של 7 קילומטרים. בתוואי הסמוך מירושלים תעבור המסילה כ-80 מטר מתחת לאדמה. הנוסעים יעלו לתחנה שבמתחם בנייני האומה, באמצעות מעליות ודרגנועים שיובילו את הנוסעים בתוך מספר שניות אל המפלסים העליונים של התחנה.