מ- 15 בדצמבר יצויין ברשיון הרכב של משאיות חובת "רשיון מוביל"

למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי החל מ- 15 בדצמבר 2002 יצויין ברשיון הרכב של משאיות, שמשקלן הכולל הוא 10 טונות ומעלה, כי הרכב חייב ב"רשיון מוביל", כתנאי למתן שרותי הובלה או לעיסוק בהובלת משאיות


00:00 ,05.12.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
משאית שלא תצוייד ב"רשיון מוביל" כחוק לא תוכל לבצע את ה"טסט" השנתי

למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי החל מ- 15 בדצמבר 2002 יצויין ברשיון הרכב של משאיות, שמשקלן הכולל הוא 10 טונות ומעלה, כי הרכב חייב ב"רשיון מוביל", כתנאי למתן שרותי הובלה או לעיסוק בהובלת משאיות.

על פי הנוהל החדש, משאיות שמשקלן הכולל הוא 10 טונות ומעלה וכלי רכב המובילים חומרים מסוכנים, לא יוכלו לבצע את המבחן השנתי לרכב ("טסט") מבלי שיהיו מצויידים ב"רשיון מוביל".

דובר משרד התחבורה ציין כי רישום חובת "רשיון מוביל" ברשיון הרכב של המשאית תאפשר למשטרה לאכוף ביעילות את החוק על בעלי משאיות המבצעים הובלות מבלי שיהיה ברשותם "רשיון מוביל".

חובת "רשיון מפעיל" חלה כיום על כל בעל משאית שמשקלה הכולל הוא 10 טונות ומעלה. החוק חל על משאיות בודדות וחברות הובלה כאחד. על הובלת חומרים מסוכנים חלה חובת רשיון מוביל גם אם משקלו הכולל של הרכב קטן מ- 10 טונות.

סמנכ"ל בכיר לתנועה במשרד התחבורה, צבי יוזנט מסר כי בימים הקרובים ישלח חוזר לכל מכוני הרישוי שבו הם מתבקשים להקפיד על הנוהל החדש.