מועצת המובילים: במעבר קרני מרמים את שלטונות המס

מועצת המובילים והמסיעים בישראל תובעת ממשרד האוצר להסדיר את הובלת הסחורות דרך מעבר קרני ואומרת כי סדרי המעבר פרוצים להובלת משאות ללא שטרי מטען, וללא דיווח לשלטונות המס. במכתב ששלח גבי בן הרוש, יו"ר מועצת


00:00 ,02.09.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מועצת המובילים והמסיעים בישראל תובעת ממשרד האוצר להסדיר את הובלת הסחורות דרך מעבר קרני ואומרת כי סדרי המעבר פרוצים להובלת משאות ללא שטרי מטען, וללא דיווח לשלטונות המס.

במכתב ששלח גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל למנהל המכס איתן רוב, נאמר כי במעבר קרני עוברות באופן שוטף משאיות עם מטען שתמורתו משולמת עבור ההובלה למובילים בלתי מאורגנים, בכסף מזומן.

בן הרוש אומר, כי כספים רבים עוברים במקום מיד ליד, מעל לראשם של שלטונות המס. מכיוון שמעבר זה אינו רשום כמעבר בינלאומי, לא קיימת במקום תחנת מכס שבאמצעותה היה ניתן למנוע את התופעה.

לדבריו, לא רק שלטונות המס ניזוקים. חברות ההובלה הסדירות נאלצות לנהל תחרות בלתי הוגנת עם מבריחי הכנסות המשלשלים את הכסף לכיסם ומערימים על השלטונות.

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים תובע לחייב כל בעל משאית המוביל טובין לרצועת עזה, להשאיר במעבר עותק מחשבונית המס על הסחורה, או לחילופין, תעודת משלוח של בעל המשאית כדי לעצור את תופעת ההונאות.