בעקבות הפטור שממליץ האוצר להעניק למתקני הרכבת ברשויות המקומיות טוענת מועצת המובילים כי מדובר בהחלטה היוצרת אפליה, תובעת פטור מארנונה ומאיימת בבג"צ
מועצת המובילים והמסיעים תובעת פטור מתשלום ארנונה דוגמת הפטור שממליץ האוצר להעניק לרכבת ישראל על המתקנים שהיא מחזיקה ברשויות המקומיות. על פי הפרסומים תקבל רכבת ישראל פטור מתשלום ארנונה למתחמי הרכבת ברשויות המקומיות.
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, אמר כי מדובר בהחלטה היוצרת אפליה וחוסר צדק בין הגורמים העוסקים בהובלה והסעה. "הרכבת מהווה גורם מתחרה לחברות הפרטיות, ובפועל מדובר על מתן סובסידיה לרכבת על חשבון משלם המסים, בהם בעלי חברות תחבורה שהמדינה גובה מהם בלו על קניית סולר ומסים גבוהים על רכישת רכב עבודה חדש".
חברות ההובלה וההסעה מחויבות על פי חוק לשכור שטחי חנייה מחוץ לערים שכן חל איסור על חניית רכב עבודה גדול ברחובות העיר. החברות משלמות עבור החנייה דמי שכירות, ארנונה וכל סוג של אגרה הנדרשת מהם. מדוע תקבל רק רכבת ישראל פטור מתשלומי ארנונה, תמה בן הרוש, בעוד כל המובילים והמסיעים, המבצעים כ-90% מכלל שינוע המטענים, משלמים את מלוא הארנונה במיטב כספם.
אם יהיה צורך נלך לבג"צ, אמר בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים.
מועצת המובילים והמסיעים מתקנאה ברכבת: תובעת גם היא פטור מארנונה
בעקבות הפטור שממליץ האוצר להעניק למתקני הרכבת ברשויות המקומיות טוענת מועצת המובילים כי מדובר בהחלטה היוצרת אפליה, תובעת פטור מארנונה ומאיימת בבג"צ
00:00 ,16.05.2006
עשוי לעניין אותך
ניולוג תייצג את חברת הלוגיסטיקה UTI Worldwide
Kocks Krane התחייבה לרכש גומלין בישראל בהיקף 3.7 מיליון יורו
מכון היצוא קורא ליצואני האנרגיה החלופית לנצל את השוק
שרגא ברוש ייפגש השבוע בלונדון עם שר האוצר הבריטי
מכון היצוא: מצרים במקום הראשון בשיעורי הגידול החודשיים ביצוא בחודש מרץ – כ-123.5%
EMTA ואיגוד המשתמשים דנו בדרישות להיטל צפיפות ולייקור בדמי ההובלה