שלב אכיפת אגרת הכבישים בגרמניה נדחה עד להודעה חדשה
שלב האכיפה של אגרת הכבישים בגרמניה, שתוכננה ל- 1 בנובמר השנה, נדחה שוב והפעם ללא שנקבע כל תאריך יעד ליישום. ההערכה היא שאין לצפות לתחילת הגבייה לפני שנת 2004
00:00 ,19.10.2003
בהמשך לידיעות קודמות שפרסמנו בנושא אגרת הכבישים בגרמניה והחקירה אותה ניהלה נציבות השוק האירופאי המשותף לגבי האפשרות, לכאורה, שממשלת גרמניה שוקלת לסבסד את חברות ההובלה בגין העלויות הכספיות הכבדות, הסתבר, שלב האכיפה נדחה שוב והפעם ללא שנקבע כל תאריך יעד ליישום. ההערכה היא שאין לצפות לתחילת הגבייה לפני שנת 2004.
כזכור, נציגי חברות ההובלה הזרות הגישו במהלך חודש יולי האחרון קובלנה לנציבות השוק לפיה מתכוונת ממשלת גרמניה לפצות את בעלי המשאיות באמצעות הפחתת שיעור המס המוטל על דיזל וזאת בהיקף של 700 מיליון דולר. בעלי חברות ההובלה הזרות טענו כי כוונה זו מפלה לרעה חברות משאיות זרות.
במקביל דחתה ממשלת גרמניה בקשה אשר הוגשה מטעם חברות שילוח בינלאומיות ונציגי המשתמשים לפטור משאיות המובילות מכולות אל ומנמלי המבורג, ברמן, ברמרהאבן ונמלים אחרים מחובת תשלום האגרה אשר שיעורה 14 סנט לק"מ.
האגרה אשר נועדה להסיט מטענים מהובלה יבשתית במשאיות להובלה ברכבות, צפויה להכניס לממשלת גרמניה סך של 3 ביליון דולר לשנה.
אגוד המשתמשים האירופאי מעריך כי 800,000 משאיות מתוך הצי האירופאי המונה 1.2 מיליון משאיות, השוקלות מעל 12 טון, נעות לאורך עורקי התחבורה הראשיים של גרמניה ורובן, בהובלת מכולות אל ומנמלי הים הסמוכים לגרמניה.
הידיעה נמסרה באדיבות מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל.
כזכור, נציגי חברות ההובלה הזרות הגישו במהלך חודש יולי האחרון קובלנה לנציבות השוק לפיה מתכוונת ממשלת גרמניה לפצות את בעלי המשאיות באמצעות הפחתת שיעור המס המוטל על דיזל וזאת בהיקף של 700 מיליון דולר. בעלי חברות ההובלה הזרות טענו כי כוונה זו מפלה לרעה חברות משאיות זרות.
במקביל דחתה ממשלת גרמניה בקשה אשר הוגשה מטעם חברות שילוח בינלאומיות ונציגי המשתמשים לפטור משאיות המובילות מכולות אל ומנמלי המבורג, ברמן, ברמרהאבן ונמלים אחרים מחובת תשלום האגרה אשר שיעורה 14 סנט לק"מ.
האגרה אשר נועדה להסיט מטענים מהובלה יבשתית במשאיות להובלה ברכבות, צפויה להכניס לממשלת גרמניה סך של 3 ביליון דולר לשנה.
אגוד המשתמשים האירופאי מעריך כי 800,000 משאיות מתוך הצי האירופאי המונה 1.2 מיליון משאיות, השוקלות מעל 12 טון, נעות לאורך עורקי התחבורה הראשיים של גרמניה ורובן, בהובלת מכולות אל ומנמלי הים הסמוכים לגרמניה.
הידיעה נמסרה באדיבות מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל.
עשוי לעניין אותך
עובדי AIR FRANCE מתנגדים למיזוג עם KLM
השר ליברמן קיים פגישת עבודה עם הנהלת רשות הנמלים לקראת מו"מ עם ההסתדרות
נוהלי המכס בנושא החזר ההובלה היבשתית מירדן/מצרים ובנושא גביית מכס למטעני "גמר מסע"
נמל שנזן הולך וסוגר על הונג קונג
Kuehne & Nagel מחזקת את פעילותה בגרמניה
סינגפור – המגזר הלוגיסטי חש מאוים