משרד התחבורה פותח קול קורא לשנת 2026

תקציבי ענק לרשויות המקומיות לקידום בטיחות, תחבורה ציבורית ופיתוח תשתיות. השרה רגב: ״ממשיכים לחבר את ישראל גם בתוך הערים והיישובים. נמשיך להשקיע ברשויות המקומיות כדי להציל חיים״


11:22 ,25.06.2026 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד התחבורה פרסם היום (ה׳) את קול קורא ״שותפים לדרך״ לשנת 2026. במסגרת היוזמה, רשויות מקומיות ואשכולות אזוריים מוזמנים להגיש בקשות להשתתפות המשרד במימון פרויקטים תחבורתיים ברחבי הארץ, שמטרתם לשפר את הנגישות, להגביר את הבטיחות בדרכים ולחזק את החיבוריות בין היישובים.

 

התוכנית נועדה לסייע לרשויות המקומיות לקדם פתרונות תחבורתיים איכותיים וממוקדים באמצעות שני סלים תקציביים:

סל פיתוח: מיועד לפרויקטים בצירי תנועה מרכזיים ובחיבורים שבין הרשת העירונית לכבישים בינעירוניים.

סל בטיחות: כולל טיפול במוקדי סיכון, שיפור תשתיות בטיחות והסדרת אזורי תנועה בסביבת מוסדות חינוך ואוכלוסיות פגיעות.

דגש בבחינת הבקשות: משרד התחבורה יעניק עדיפות לפרויקטים המשפרים את זרימת התנועה, מחזקים את התחבורה הציבורית, יוצרים רציפות תחבורתית ומעניקים מענה בטוח גם להולכי רגל, לרוכבי אופניים ולמשתמשי הדרך השונים.

 

כל רשות מקומית תהיה רשאית להגיש עד שש בקשות סך הכל (שלוש בקשות לכל אחד משני הסלים).

 

שרת התחבורה מירי רגב: ״חזון ׳מחברים את ישראל׳ מתחיל גם בתוך הערים והיישובים. באמצעות קול קורא ׳שותפים לדרך׳ אנחנו מעניקים לרשויות המקומיות כלים ומשאבים לקדם פרויקטים שישפרו את הבטיחות בדרכים, יחזקו את התחבורה הציבורית, יקלו על עומסי התנועה וישפרו את איכות החיים של מיליוני אזרחי ישראל. שיתוף הפעולה עם השלטון המקומי הוא מכפיל כוח משמעותי בדרך ליצירת מערכת תחבורה מתקדמת, בטוחה ונגישה לכל אזרח״.

 

מנכ״ל משרד התחבורה, משה בן זקן: ״הרשויות המקומיות מכירות טוב מכולם את הצרכים בשטח, ותפקידנו הוא לספק להן את הכלים המקצועיים והתקציביים כדי להפוך תוכניות לביצוע. קול קורא ׳שותפים לדרך׳ מאפשר לקדם במהירות פרויקטים שישפיעו באופן ישיר על בטיחות משתמשי הדרך, על הנגישות לתחבורה הציבורית ועל החיבוריות בין מרכזי המגורים, התעסוקה והשירותים. כך אנו ממשיכים לחזק את השותפות עם הרשויות ולהוביל יחד פיתוח תחבורתי איכותי בכל רחבי המדינה״.

 

 

 

רוצים להעמיק בפרטים? תשאלו את דוק