מתחילות העבודות להקמת פרויקט כביש 16

ועדת המכרזים הבין משרדית לפרויקט כביש מס׳ 16 העניקה צו תחילת עבודה לזכיין הפרויקט. הכביש החדש, שעלותו מוערכת בלמעלה ממיליארד שקל, יהווה כניסה מרכזית נוספת לבירה


10:24 ,11.11.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

הזכיין, חברה בבעלות משותפת של החברות שפיר הנדסה (50%) ופיצרוטי האיטלקית (50%) זכה במכרז PPP (Public Private Partnership) בינ״ל לתכנון, מימון, הקמה, תחזוקה ותפעול של כביש 16 לתקופה של 25 שנה. הצו לתחילת עבודות ניתן לאחר שהחברה הגיעה לסגירה פיננסית (קבלת המימון הדרוש להקמת הפרויקט).

 

לפני כשנה נחתם הסכם הזיכיון בין מדינת ישראל לשפיר-פיצרוטי לאחר שוועדת המכרזים הבין משרדית לפרויקט, המשותפת למשרד האוצר, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, חברת נתיבי ישראל, עיריית ירושלים והחברה הממשלתית ענבל, בחרה את הצעתה של חברת שפיר הנדסה-פיצרוטי כהצעה זוכה במכרז, מתוך 6 הקבוצות שהשתתפו במכרז.

 

הכביש החדש, שעלותו מוערכת בלמעלה ממיליארד שקל, יהווה כניסה מרכזית נוספת לבירה ויחבר את כביש ארצי מס׳ 1 לשכונות המערביות והדרומיות של ירושלים. אורכו כחמישה קילומטרים, והוא יכלול שתי מנהרות - תחת השכונות יפה נוף והר נוף, וכן, שלושה מחלפים: באזור מוצא (כביש 1), נחל רבידה (גבעת שאול) ורחוב בייט בירושלים (סמוך לביה"ח שערי צדק), וצפוי לשפר באופן משמעותי את הנגישות לירושלים, להקל על עומסי התנועה ולצמצם את זמני הנסיעה.

 

הכביש צפוי להיפתח לתנועה במהלך שנים 2022-2023, לאחר שהזכיין קיצר את לוחות הזמנים להקמה לשלוש שנים בלבד.

 

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, מר בצלאל סמוטריץ׳: ״כביש מס׳ 16 הוא פרויקט בעל חשיבות לאומית, אשר צפוי להפחית את עומסי התנועה בכניסה לבירה באופן משמעותי. הכביש שיוקם ויתוחזק בסטנדרטים בינלאומיים יביא לחיסכון בשעות נהיגה וכן לצמצום משמעותי בזיהום האוויר, וכך יביא את ירושלים לעמוד בסטנדרטים התחבורתיים של ערי הבירה של המדינות המפותחות״.

 

החשב הכללי, מר רוני חזקיהו: ״כביש מס׳ 16, המתבצע בשיטת PPP, מצטרף לשורת פרויקטי PPP מוצלחים בתחום התחבורה, ביניהם הרכבת הקלה בירושלים, כביש 431, כביש חוצה ישראל ומנהרות הכרמל. לשיטת ה-PPP פוטנציאל להגדיל משמעותית את היקף ההשקעות בתחום התחבורה בישראל, המשווע לפיתוח, ואנו שמים דגש על תחום זה במסגרת תכנית 2030 לפיתוח תשתיות בישראל״.