רכבת העמק תחל לפעול בסוכות

רכבת העמק תשוב לנסוע במסילות שהוקמו בין חיפה, עפולה ובית שאן. שר התחבורה: מהפכה שתרחיב את אפשרויות המגורים והתעסוקה של התושבים


12:37 ,09.10.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

בחג סוכות, החל מה-16 לאוקטובר, כ-65 שנה לאחר שהפסיקה פעילותה, תחזור רכבת העמק לנסוע במסילות שהוקמו בין חיפה, עפולה ובית שאן. על תוואי המסילה החדשה הוקמו ארבע תחנות רכבת חדשות: בית שאן, עפולה, מגדל העמק - כפר ברוך ויוקנעם - כפר יהושע. עלות הקמת הקו, שאורכו כ-60 קילומטרים, נאמדת בכ-4 מיליארד שקלים.

 

במהלך החודשים האחרונים הכשירה רכבת ישראל אנשי צוות לתחנות הרכבת החדשות ואיישה אותן במנהלי תחנות, מנהלי משמרת, קופאיות ודיילי רציף, חלקם תושבי העמק.

 

לרגל חנוכת הקו, יחולו בחול המועד סוכות מגוון פעילויות בשיתוף רכבת ישראל.

בין שלל הפעילויות: פסטיבל צפרות באגם ברוך, פעילות ייחודית באתר רכבת העמק ההיסטורי שתכלול שוק איכרים ומופעים ופעילויות לכל המשפחה, פעילות לכל המשפחה בפארק האקליפטוס בבית שאן, מגוון טיולים מודרכים שונים ועוד.

 

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ הדגיש כי חיבור ערים כמו מגדל העמק, עפולה ובית שאן לרשת המסילות הארצית יקצר באופן ניכר את זמן ההגעה למרכז הארץ ויעלה משמעותית את ערך הנדל"ן של הערים והישובים שבתוואי הרכבת.

 

"מדובר במהפכה של ממש שתעלה את ערך הנדל"ן של ישובים אלה ותרחיב את אפשרויות המגורים והתעסוקה של התושבים. רכבת העמק היא חלק מתכנית "נתיבי ישראל" שנועדה לקרב את הפריפריה למרכז, באמצעות רשת כבישים ומסילות ברזל, מקרית שמונה ונהריה בצפון, ועד משאבי שדה ואילת בדרום, בעלות כוללת של כ-27.5 מיליארד שקלים" הוסיף כץ.

 

מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר: "אני וכל עובדי רכבת ישראל נרגשים לקראת חידוש נסיעתה של  רכבת העמק על המסילה ההיסטורית שבין חיפה ובית שאן. לרכבת העמק היסטוריה מפוארת ומורשת מכובדת  ואנו מאמינים שכך יהיה גם בעתיד.

 

תושבי העמק המייחלים זה 65 שנים לשמוע שוב את שריקת הקטר, יגשימו את חלומם החל מה-16 באוקטובר, בו ייפתח קו העמק עבור תושבי מדינת ישראל עם תחנות רכבת חדשות ומודרניות שמוכנות לקליטת הציבור הרב, הצפוי לבקר בקו במהלך חג הסוכות.

 

אני משוכנע שרכבת העמק החדשה תחולל מהפכה תחבורתית בצפון הארץ - תסייע לתושבי האזור, תגדיל את מעגל התעסוקה, תמשוך אוכלוסייה צעירה ותחזק את התיירות. אני מבקש להודות לכל העוסקים במלאכה, ממשלת ישראל, שר התחבורה, אנשי העמק וחברת נתיבי ישראל"