הסתיימה בניית מנוף הגשר הראשון בנמל חיפה

מנדי זלצמן, מנכ"ל חברת נמל חיפה: העבודה מתקדמת על פי התוכניות ומסוף הכרמל יפעל בספטמבר הקרוב. נציג קוקס בישראל: מרבית החלקים נמצאים ומוכנים להרכבה


00:00 ,25.05.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

מנדי זלצמן, מנכ"ל חברת נמל חיפה: העבודה מתקדמת על פי התוכניות ומסוף הכרמל יפעל בספטמבר הקרוב. נציג קוקס בישראל: מרבית החלקים נמצאים ומוכנים להרכבה
 
אתמול ציינו נציגי חברת המנופים Kocks את סיום בניית מנוף הגשר הראשון (מנוף STS) במסוף הכרמל בנמל חיפה. לאירוע, שנערך במסוף הכרמל על יד המנוף החדש, הגיעו סוכני אוניות, ראשי חברת נמל חיפה וכן עובדי התפעול של הנמל, שנהנו מבירה צוננת בצוהרי היום.
 
נציג החברה בישראל, המהנדס ריצ'רד שולץ, נשא נאום קצר וציין כי במיטב המסורת של החברה, עם השלמת בניית המנוף נערך אירוע הכולל אוכל ושתייה ומוזמנים אליו לקוחות, ספקים ואנשי הנמל. שולץ ציין כי בניית המנופים מתקדמת בקצב נאה וכי מרבית החלקים עבור חמשת המנופים כבר נמצאים במסוף ומוכנים להרכבה. נציין כי חלקי המנוף מגיעים מפולין, גרמניה, הולנד וישראל.
נזכיר כי העגורנים שהוזמנו הם מסוג סופר פוסט פנמקס אשר יכולים לשרת אוניות בעלות רוחב של 18 מכולות, והם ומתנשאים לגובה של כ-72 מטר. העגורן הינו בעל כושר הרמה של 55 טון, עם אפשרות להרמה של 2 מכולות 20 רגל בו זמנית.
 
מנדי זלצמן, מנכ"ל חברת נמל חיפה, שנכח אף הוא באירוע, ציין כי העבודה מתקדמת על פי התוכניות ולפי הערכתו התחלת העבודה התפעולית עם ראשוני העגורנים החדשים במסוף הכרמל, תחל בחודש ספטמבר 2010.
 
נזכיר כי חברת נמל חיפה הזמינה 6 עגורני שער מתוצרת חברת KONE ותריסר מנופי גשר מתוצרת חברת Kocks בעלות כוללת של 139 מיליון דולר. הרכבת עגורני השער עתידה להסתיים בינואר 2011 ואילו הרכבת 12 עגורני הגשר תסתיים במאי 2011.