חודשו העיצומים בנמל אילת

העבודה בנמל מתנהלת באיטיות מכוונת וזאת על פי הנחיות ההסתדרות שטוענת להפרה של הסכמי העבודה. מנכ"ל נמל אילת: "לא הפרנו הסכמים. מדובר בצעד חסר אחריות שפוגע בלקוחות הנמל"


00:00 ,07.10.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

העבודה בנמל מתנהלת באיטיות מכוונת וזאת על פי הנחיות ההסתדרות שטוענת להפרה של הסכמי העבודה. מנכ"ל נמל אילת: "לא הפרנו הסכמים. מדובר בצעד חסר אחריות שפוגע בלקוחות הנמל"

למערכת port2port נודע כי הבוקר חודשו העיצומים בנמל אילת וכי העבודה מתנהלת באיטיות רבה תוך הקפדה מיוחדת על "עבודה בטיחותית”.

ביום שישי האחרון נקשרה בנמל אילת האונייה Blue Hawk של חברת אלאלוף כאשר על סיפונה 3724 מכוניות. לפי לוח הזמנים האונייה הנ"ל אמורה לעזוב את נמל אילת מחר (שני) בערב. לא ברור אם לפי קצב העבודה הנוכחי האוניה תוכל לצאת לדרכה לפי לוח הזמנים המתוכנן.

כזכור, לפני כשבועיים אושר סכסוך עבודה בנמל אילת כאשר העילה לסכסוך היתה יחסי העבודה עם ההנהלה בשל הפרות, לטענת העובדים, של סעיפים בהסכמי העבודה.
יו"ר ההסתדרות במרחב אילת, אבי אזולאי, ציין הבוקר בשיחה עם מערכת port2port כי ההסתדרות אכן נוקטת בצעדים ארגוניים כאלו ואחרים בנמל, וזאת "בתקווה שהדברים יסתדרו על הצד הטוב ביותר". לטענת אזולאי, סכסוך העבודה שאושר לפני כשבועיים מאפשר למעשה השבתה מלאה של הנמל וישנה האפשרות כי הנמל אף יגיע להשבתה מלאה – זאת לאור הפרה הזכויות הלגיטימיות של העובדים.

אזולאי טען כי 12 עובדים בנמל היו אמורים לקבל מעמד של קביעות בנמל אך טרם אושר להם מעמד זה על כל התנאים הנלווים לכך. בנוסף, טוען אזולאי, ישנן הפרות של הסכמי העבודה בכל הנוגע לעובדי דור ב' שגם אותן יש לפתור אל מול ההנהלה.

מנכ"ל חברת נמל אילת, משה מיץ, ציין בשיחה עם מערכת port2port כי אין כל הפרות של הסכמי העבודה וכי העובדים נוקטים – בגיבוי נציגי ההסתדרות – "בהליך תמוה של עיכוב העבודה". מיץ הוסיף כי ההנהלה תנקוט בכל הצעדים הדרושים על מנת לסיים את העיצומים ולקיים עבודה סדירה בנמל. מיץ הדגיש כי נקיטת העיצומים הינו צעד חסר אחריות אשר פוגע בלקוחות הנמל.