גבי בן הרוש דורש את התערבות שוקי סגיס בעיצומים בנמל אשדוד

יו"ר מועצת המובילים פנה למנכ"ל נמל אשדוד, בבקשה שיודיע מהן תפוקות העבודה בנמל בזמן העיצומים, בכדי למזער הנזקים הכלכליים למובילים המתבטאים בהמתנות ארוכות וביטול משמרות. מועצת המובילים שוקלת להשבית את הנמל כליל


00:00 ,11.05.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

עקב העיצומים הנמשכים בנמל אשדוד, פנה גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים למנכ"ל נמל אשדוד, שוקי סגיס, בבקשה שיצמצם את הנזקים שסופגים המובילים כתוצאה מהירידה בתפוקות הנמל.

"חברות ההובלה נפגעות קשה, מחוסר תאום בין כמות הרכב שמתייצב בנמל, לבין התפוקות בפועל". מציין בן הרוש במכתבו למנכ"ל נמל אשדוד. "מדובר בנזק כלכלי שמתבטא בהמתנות ארוכות, וביטול משמרות של הנהגים".

נזכיר כי, עובדי נמל אשדוד פתחו בעיצומים לפני כשבוע, בשל ביטול הטבה לה זכו בחמשת השנים האחרונות, לפיה כאשר משיגים העובדים תפוקות מסוימות בעבודה במשמרת, העובד ובת זוגו מקבלים ארוחה בתמורה.

בשיחה עם port2port ציין אבי אדרי, יו"ר ארגון עובדי התחבורה בהסתדרות, כי הנהלת נמל אשדוד רואה בהטבה זו שי צנוע ולגיטימי שאין להם בעיה להמשיך לספק וכי משרד האוצר הם אלה שהחליטו על ביטולה.

עתה, כאמור, מבקש בן הרוש את התערבותו בעניין של סגיס "על מנת לצמצם את הנזק ולצאת בהודעה ברורה באיזה תפוקת עבודה פועל הנמל, ולהקצות את כמות הרכב בהתאם". ממועצת המובילים נמסר כי, הם שוקלים להפעיל שביתת מגן ולהשבית כליל את נמל אשדוד.

נציין עוד כי, בימים האחרונים יצאה חברת צים בהודעות ללקוחותיה הישראלים, לפיהן אוניות שהיו אמורות להגיע לפריקה בנמל אשדוד, הוסבו לפעולות הפריקה בנמל חיפה בשל העיצומים של עובדי נמל אשדוד.

מחברת נמל אשדוד נמסר בתגובה כי החברה הגיעה בשנים האחרונות להישגים כלכליים ותפעוליים חסרי תקדים, לרבות גידול בנתח השוק על פני המתחרה-נמל חיפה. הענקת תמריצים היא כלי מקובל בעולם העסקי וחברת הנמל אינה שונה מחברות הישגיות אחרות. עם זאת, כחברה ממשלתית, אנו מחויבים לבצע את הנחיות הממונה על השכר, וכך נעשה גם בנושא הזה.