החלטות על השולחן

ראשי הוועדים של עובדי נמל אשדוד הגיעו לחיפה לפגישת הכנה עם ראשי הוועדים. המטרה: להגיע להסכמות בדבר תנאים שיוצגו ליו"ר ההסתדרות עופר עיני מחר


18:35 ,08.07.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

נראה שלעובדי נמלי חיפה ואשדוד נמאס מהשקט הממושך שכפה עליהם יו"ר ההסתדרות עופר עיני.

בצל מסיבת העיתונאים המבוטלת של עיני אתמול ולפני פגישה מתוכננת עם ראשי הוועדים מחר (ג'), שנועדה לעדכן אותם בהסכמות אליהן הגיע עם ראש הממשלה, נועדו היום (ב') אחר הצהרים ראשי הוועדים של שני הנמלים בחיפה, בכדי לתאם עמדות לפני הפגישה מחר.

ולא פחות חשוב – מטרת הפגישה היתה להחליט על שורה של צעדים אופרטיביים, אותן מתכוונים העובדים להציב מחר בפני עיני כתנאים (ראו ידיעה נפרדת).

לדברי גורם המקורב לוועדים, לעובדים נמאס לשבת בשקט. אותו גורם העריך, שהעובדים מעוניינים להכריז על סכסוך עבודה בשני הנמלים כבר מחר, בדרך להשבתה כללית של המשק. או, במילים של אחד מאנשי הוועדים: "נגמרו המילים".

אחר הצהרים, לאחר שדלף דבר הפגישה המתוכננת בנמל חיפה, קיבלו עיתונאים טלפון בהול, על מנת להזמין אותם לאפשרות לצלם את ראשי הוועדים (פוטו אופ) לפני הפגישה. מראש הודגש, שלא תהיה נוכחות עיתונאים בפגישה עצמה.

עד הגעתם של אנשי אשדוד, התגודדו כ-50 מעובדי נמל חיפה סביב בניין הוועדים, כשהם לבושים בווסטים כתומים. על פי אות מלמעלה (תרתי משמע, מראש גרם המדרגות) פתחו העובדים בקריאות ("מלחמה, מלחמה", "ביבי הביתה" ו"הנמל שלנו") עבור מצלמות הטלוויזיה והמיקרופונים של הרדיו שנכחו במקום.

חלק מהם, עובדי דור ב', התראיינו לאמצעי התקשורת והציגו את עמדתם, תוך שהם מראים את תלוש המשכורת שלהם.

עם הגעת המשלחת מאשדוד, ניתן האות להרים את הקול. יו"ר ועד עובדי נמל חיפה מאיר תורג'מן, מלווה ביועץ תקשורת, ירד במדרגות, בכדי לפגוש בתחתיתן את ממלא מקום יו"ר עובדי נמל אשדוד אבינעם שושן, שהגיע גם הוא מלווה ביועץ תקשורת. השניים התחבקו והתנשקו, כפי שהתחבק תורג'מן עם כל אחד מנציגי הוועדים של הנמל הדרומי.

שתי המשלחות עלו לחדר הישיבות של מבנה הוועד והתיישבו סביב השולחנות הערוכים. לפני תחילת הישיבה אמר תורג'מן: "עובדי נמל אשדוד הם אחים שלנו. תמיד היינו ותמיד נמל ביחד". שושן: "אנחנו תמיד שמחים להגיע לנמל חיפה, לפחות יש להם נוף יותר יפה משלנו".

לאחר מכן ננעלה הדלת והחלו הדיונים. האווירה, מן הסתם, כבר לא נשארה פסטורלית.