לין לכץ: עקב העומסים באשדוד – שנה את תנאי הרישיון של מספנות ישראל

איגוד לשכות המסחר טוען כי לרגל חג הפסח נתקלים היבואנים בקשיים בפריקת מכולות בנמל אשדוד, ובכלל זה עיכוב מזון לחג הפסח. לין: שינוי תנאי הרישיון של מספנות ישראל ל-6 חודשים יאפשר לנמל לפרוק מטענים ללא הגבלה, לניצול טוב יותר של התשתיות ולשיפור השירות


11:43 ,15.04.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

מאיגוד לשכות המסחר נמסר כי בתקופה האחרונה פנו אליהם יבואנים רבים וזאת לאחר שנתקלו בקשיים בפריקת מכולות בנמל אשדוד, ובכלל זה עיכוב מזון לחג הפסח. מאיגוד לשכות המסחר נמסר כי ״בעיות בתפקוד נמל אשדוד מעכבות אניות בכניסה וביציאה מהנמל, ובשל כך אניות מכולה רבות נאלצות לשנות את נתיב ההפלגה ולפרוק מטענים בנמל חיפה. פנייתם לנמל חיפה מולידה עומסים רבים בנמל המכבידים על תפקודו״.

 

לאור זאת, פנה אתמול עו״ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, לשר התחבורה, ח״כ ישראל כץ, בדרישה לשנות את תנאי הרישיון של מספנות ישראל לתקופה של שישה חודשים, וזאת על מנת לאפשר לנמל לפרוק מטענים ללא הגבלה כמותית ולהביא לניצול מיטבי של התשתיות והשירות הניתנים בו.

 

לין כתב לשר התחבורה כץ כי ״הפתרון ההולם טמון בשינוי תנאי הרישיון של מספנות ישראל לתקופה של 6 חודשים, ולאפשר לנמל זה לפרוק מטענים ללא הגבלה כמותית. כך נביא לניצול טוב יותר של ההון שהושקע בתשתיות הנמלים ולשיפור השירות״.

 

משרד התחבורה: מגבלת התפעול של מספנות ישראל נמצא כרגע בהליך משפטי

 

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי ״נמל מספנות ישראל אינו עוסק כלל בפריקת וטעינת מכולות כך ששינוי כתב ההסמכה של נמל מספנות ישראל לא יכול לסייע בלחץ הסטת אניות המכולה לחיפה. עם זאת, נושא מגבלת התפעול של נמל מספנות ישראל נמצא כרגע בעיצומו של הליך משפטי עד לבירורו וההחלטה בנושא״.