מנכ"ל ממן על המכרז בנמל אילת: "מכירה פומבית ממוחשבת"

במסגרת ועידת PORT2PORT שנערכה בשבוע שעבר מתח עופר לינצ'בסקי ביקורת קשה על הליך הפרטת נמל אילת ופירט על הסיבות מדוע פרשה הקבוצה מהמכרז. לדעתו, ההפרטה לא תתרום לפיתוח האזור. "ואם זה המצב? אני חושב שהמכרז הרבה פחות מעניין", הוא אמר


00:00 ,27.06.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

המכרז להפרטת נמל אילת הוא "מכירה פומבית ממוחשבת". כך אמר מנכ"ל קבוצת ממן עופר לינצ'בסקי בכנס 2012 " PORT 2 PORT " שנערך בשבוע שעבר.

 

כזכור, בתחילת חודש יוני השנה הודיעה קבוצת ממן, שהתמודדה במכרז להפרטת נמל אילת במסגרת קבוצת לבנת, על פרישתה. זאת לאחר שהקבוצה נדרשה לפני מספר חודשים לקבל אישור מקדמי מהרשות להגבלים עסקיים על מנת שתוכל להמשיך לקחת חלק בהליכי המכרז, אולם לא קיבלה תשובה עם התקדם התהליך.

 

כאמור, במסגרת הועידה נשאל לינצ'בסקי על המכרז להפרטת נמל אילת. ועל כך הוא השיב: "מה המטרה של הפרטת נמל אילת? דיבר קודם מנכ"ל משרד האוצר - הוא דיבר על הצורך בשיפור השירות, הוא דיבר מקודם על הצורך בהשקעות בתשתיות - אבל אני לא יודע אם אתם יודעים שהמכרז להפרטת נמל אילת הוא מכירה פומבית ממוחשבת, שתקרה לאורך שבוע, שבה ייכנסו חמש החברות (עם היכתב הדברים נותרו במכרז ארבע חברות), שעברו שנה וחצי של ייסורים, למחשב, וכל אחת מהן תוכל, אחת לשתיים או שלוש דקות, להעלות את הצעת המחיר. אין שום פרמטר של היקף ההשקעה, אין שום פרמטר של שיתוף פעולה עם נמל עקבה, אין שום מחויבות להגדלת הפעילות בנמל. בוודאי שאים מחוייבות להביא קווי מכולות... ואם זה המצב? אני חושב שהמכרז הרבה פחות מעניין.



 

"אם המטרה היא להכניס לקופת המדינה 150 מיליון שקל, יכול להיות שהיא תושג. אבל, אם המטרה היא, דרך הפרטת נמל אילת, להכניס קצת חיים למקום הזה ולאפשר שער כניסה דרומי לחברות הדרומיות שיקבלו שירות קצת יותר זול ומהיר, אני חושב שבזה יש פספוס מסוים ואתנו זה הפסיק לעניין".

 

על שאלת המנחה דנה ויס מחדשות ערוץ 2, באשר לנושא הריכוזיות ובלחץ המחאה החברתית שכיום מחייבת להסתכל בצורה רחבה יותר, השיב לינצ'בסקי: "המחאה אכן דורשת להסתכל בצורה רחבה. זו טעות קשה להתעלם מזה. בהקשר שלנו, תהליכי הפרטה הם ארוכים ומייגעים. הם דרשו אישור של רשות ההגבלים. רשות ההגבלים התלבטה ולא החליטה ובוועדת המכרזים היו שתי דעות. כזכור, שיתפנו פעולה עם חברת מארסק, המפעילה של נמל עקבה. ללא ספק, ראו בנו גוף רציני. ומצד שני, נכון שאנחנו חלק מקבוצה שיכלה להיות מסומנת במידה מסוימת כריכוזית. התפקיד של ממשלה הוא להחליט. מכיוון שאנו גוף רציני, לא נשקיע עשרות מיליונים בהיערכות למכרז כזה כדי שבדקה ה-90 מישהו יחליט אם מותר או אסור. אז לא! החלטנו שזה פחות אטרקטיבי. נלך ונעשה עסקים בשוק הפרטי ונקווה שבהפרטה הבאה זה יהיה יותר טוב".

 

הכתבה המלאה תפורסם במגזין חודש יולי של " PORT 2 PORT ".

עוד על הפרטת נמל אילת ראו ידיעה על קבוצת גולד בונד.