החל ממחר: יורחבו שעות הזכאות למענק כספי בנמל אשדוד

מיזם ״לילה טוב״ שנעשה בשיתוף משרד התחבורה וחנ״י, יורחב החל ממחר ויזכה במענקים מטענים שמגיעים לנמל כבר החל מהשעה 18:00. איציק בלומנטל: מדובר בבשורה חשובה לציבור היצואנים והיבואנים


13:37 ,14.05.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

ב-15 במאי (מחר) יחל פיילוט להרחבת מיזם 'לילה טוב', המזכה יצואנים ויבואנים במענק כספי, בעבור שינוע של מכולות מנמל אשדוד בשעות הערב והלילה. מדובר במיזם בראשות משרד התחבורה וחברת נמלי ישראל ובמימונה, ובשיתוף עם חברת נמל אשדוד ומועצת המובילים והמסיעים.

 

מטרת המיזם, שהחל לפני מספר שנים, להביא למיצוי מירבי של תשתיות הנמל בכל שעות היממה לצד הענקת יתרון תפעולי ליצואנים וליבואנים. המיזם תורם לצמצום של צי המשאיות ולקיצור זמני סבב הובלה, המביאים להפחתת עומסי התנועה במהלך היום וצמצום זיהום האוויר.

 

מחברת נמל אשדוד נמסר כי היא ״גאה להמשיך ולהוביל מהפכה בתחום שינוע המכולות, עם תכנית שהוכחה כמיטיבה עם כל הגורמים והיא תמשיך לחתור למציאת פתרונות לשיפור מתמיד של התנהלות רציפה ותקינה של הנמל״. 

 

במסגרת הפיילוט, שיימשך מספר חודשים, עד סוף שנת 2019, יורחבו שעות הזכאות למענק בעבור שינוע מכולות מלאות אל הנמלים ומהם. עד כה, ניתן מענק כספי בסך של 100 ש״ח, בעבור שינוע מכולות בין השעות 22:00-5:59 בלבד. הרחבת המיזם כוללת מענק של 60 ש״ח, לשינוע בין השעות 18:00-19:59, ומענק בסך של 80 ש״ח, בין השעות 20:00-21:59.

 

מנכ"ל חברת נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, ציין כי ״מדובר בבשורה חשובה לציבור היצואנים והיבואנים. שינוע מכולות בשעות הערב והלילה תורם הן מבחינת התנאים הנוחים הקיימים בשעות אלה, ומהשבוע גם בבחינת המענק הכספי״.

 

נציין כי מיזם לילה טוב פועל במקביל גם בחברת נמל חיפה.