נמל אשדוד: הושלם המקטע האחרון במסוע הגרעינים

חברת נמלי ישראל השלימה את המקטע האחרון במסוע הגרעינים שיחבר בין חברת נמל אשדוד לממגורת אשדוד. מדובר בשלב האחרון לקראת הרצת המערכת שאורכה 2.2 מיליון שקל וצפויה להתחיל ולפעול במהלך השנה הקרובה


14:02 ,27.04.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמלי ישראל הגיעה לישורת האחרונה בפרויקט מסוע הגרעינים שיחבר בין רציף 21 בנמל אשדוד לממגורת אשדוד. לאחרונה הונף מקטע באורך של כ-48 מטר ובמשקל של כ- 160 טון, מדובר בשלב האחרון לקראת הרצת המסוע והפעלתו עם סיום הבדיקות הנדרשות ותקופת ההרצה.

 

מערך שינוע הגרעינים מרציף 21 לממגורת אשדוד כולל מסועי עקלתון ייחודיים המאפשרים שינוע גרעינים בתפוקות גבוהות. מסוע זה יחליף את שיטת הפריקה הקיימת כיום העושה שימוש בשינוע באמצעות עשרות משאיות המקשרות בין הנמל לממגורה. מערכת הולכה מהרציף עד לממגורה בעורף הנמל תאפשר העברה ישירה, מהירה ויעילה יותר.

 

למדינת ישראל מיובאות כיום כ-5.5 מיליון טון תבואות בשנה, הכוללות חיטה למאכל, פולי שמן ומספוא רב לבעלי חיים. ממגורות דגון בחיפה פורקות היום כ-70% מהתבואות המגיעות למדינת ישראל, ורק כ-30% מהן נפרקות בחברת נמל אשדוד. הפעלת המסוע החדש תאפשר מיצוי של קיבולת ממגורת אשדוד ותספק מענה הולם להתפתחויות בצרכי מדינת ישראל ואזור הדרום.

 

הפעלת המסוע יכולה להביא להורדה של משאיות מהכביש ולהקל על דרכי הגישה לנמל, לחלק את עומס ייבוא הגרעינים ומוצריו בין צפון הארץ (חיפה) לדרומה (אשדוד), באופן שעשוי להפחית עשרות משאיות מכבישי הארץ. להפחתה זו השפעה רבה על עומסי התנועה, הבטיחות בדרכים וזיהום  האוויר.

 

מלבד הגברת יבוא הגרעינים והתבואה דרך חברת נמל אשדוד, המסוע ישפר משמעותית עם הפעלתו את רמות השירות ליבואני הגרעינים, לצד שיפור בתחומים של הגנת הסביבה ובטיחות, מכיוון שמדובר במערכת סגורה וידידותית לסביבה, הכוללת מסננים לצבירת האבק ומניעת פיזורו.

 

מנכ״ל חברת נמלי ישראל, יצחק בלומנטל: ״השלמת השלב האחרון במסוע הגרעינים באשדוד היא בשורה ליבואני התבואות. עם סיום תקופת ההרצה והפעלת המסוע הוא צפוי להביא להתייעלות רבה בפעילות פריקת התבואות בנמלים, לצמצום תנועת המשאיות על הכבישים ולשיפור השירות הניתן ליבואני הגרעינים״.

 

מסוע הגרעינים באורך של כ-2.2 ק״מ ובעלות של כ-240 מיליון שקל צפוי להתחיל לפעול במהלך השנה הקרובה.​