הרכבים והציוד לתחרות הראלי בירדן נפרקו בנמל חיפה

לאחר שלושה ימי עיכובים בשל תקלה במנוע האוניה, הגיעו רכבי הראלי לחיפה אמש והבוקר כבר פורקו בידי 100 אנשי צוות של קבוצות הראלי שהמתינו לאוניה בעיר ביומיים האחרונים


00:00 ,14.04.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר עיכוב של שלושה ימים עקב בעיות במנוע האוניה, ולאחר דחיית הראלי בירדן ביום אחד- הגיעו היום לנמל חיפה מכוניות הראלי של הקבוצות המובילות בעולם, לצד ציוד לוגיסטי רב שישמש את התחרות באזור הירדני של ים המלח החל ממחר.

נזכיר כי, הבחירה להגיע לנמל חיפה הגיעה לאחר שנמלי סוריה שנבחרו תחילה ירדו מהפרק עקב המהומות שם.

מנמל חיפה נמסר כי, לצורך העניין, במבצע בזק, הוחכרה אוניה מיוחדת בשם STROFADES 4 והציוד הועמס עלייה בנמל טרייסטה שבאיטליה. אלא שההפלגה נמשכה שישה ימים במקום שלושה, זאת עקב בעיות קשות במנוע האוניה. האוניה הגיעה למפרץ חיפה אמש בשעה 22:00 בלילה.

עוד נמסר כי, עם ההגעה שלה, ולאחר ביקור של נתב מהנמל על סיפונה, החליטו הנתב ורב החובל של הנמל, נפתלי וייס, להכניס את האוניה באור ראשון כדי למנוע בעיה בטיחותית קשה מצד אחד לאור התקלה הקשה במנוע, אבל גם לנסות ולהכניס אותה מהר ככל האפשר מצד שני. זאת לאור בקשות שהגיעו מדרגים בכירים בירדן– לעשות הכול כדי לזרז את התהליך. בתהליך הכניסה של האוניה לנמל השתתפו שלוש גוררות שגררו את האוניה עד לרציף בהליך שלקח כשעה וחצי.

כ-100 איש- נהגים ומלווים של קבוצות הראלי שהמתינו לאוניה ביומיים האחרונים בחיפה הגיעו לנמל, ובזה אחר זה פרקו את משאיות הענק ועליהן המכוניות והציוד הרב. מעבר השיירה דרך שער חוסיין, ומשם לצד הירדני של ים המלח, צפויה להתרחש במשך הערב.

עוד צוין כי, בסיום הראלי אמורות המכוניות גם לחזור דרך נמל חיפה, אולם כעת לא ברור האם האוניה שהביאה אותם תספיק לתקן את המנוע שלה. מנהלי הקבוצות עושים מאמצים לאתר אוניה חילופית שתגיע לחיפה לאסוף את הציוד.