זלצמן להראל: העמקת תעלת הכניסה לנמל- דחופה ביותר

בביקור ראשון שערך מנכ"ל משרד התחבורה, דן הראל, בנמל חיפה, הציג בפניו המנכ"ל מנדי זלצמן את ההתקדמות של מסוף הכרמל לקראת פעילות מלאה והדגיש כי העמקת התעלה הכרחית לקליטת אוניות גדולות


00:00 ,23.03.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

כחודשיים לאחר כניסתו לתפקיד, הגיע אתמול מנכ"ל משרד התחבורה, האלוף (במיל') דן הראל, לביקור ראשון במל חיפה, מלווה ביגאל מאור, מנהל רשות הספנות והנמלים.

מחברת נמל חיפה נמסר כי, מנכ"ל חברת נמל חיפה, מנדי זלצמן, הציג בפני הראל את ההתקדמות בכניסתו של מסוף הכרמל לפעילות מלאה באמצע שנה זו, ואת תוכניות הפיתוח להרחבת הנמל. בין היתר הוצג להראל הצורך בהעמקה של תעלת הכניסה לנמל בהקדם האפשרי, לעומק של 15.75 מטר באופן מיידי, ובהמשך ל-17.5 מטר. זאת בכדי לאפשר קליטת אוניות בסדר גודל של 8,000 או 10,000 TEU, שטרם נראה בנמלים בישראל. בנוסף, הוצגו להראל התוכניות לפיתוח כרמל ב', שמחייבות גם את הארכת שובר הגלים.

עוד נמסר כי, לאחר הישיבה, יצאו הראל, זלצמן ומאור להפלגה בגוררת שהתחילה בנמל המערבי של נמל חיפה. אל מול הפעילות השוקקת ברציפי המערבי, ציין זלצמן בפני הראל שלמרות פרסומים שניסו לרמוז אחרת, קרוב ל-30% מהמטען שעובר בנמל מגיע לרציף המערבי. משם המשיכה הגוררת מזרחה, לרציפי הדלק והמכולות, ורציפי הקישון.

עוד צוין כי, בסיום הסיור עלה הראל לתא המפעיל של אחד המנופים החדשים במסוף, הנמצא בגובה של 70 מטר. עם כניסתם של מנופים אלה לפעילות מלאה, יוכל נמל חיפה לשפר עוד את התפוקות, שכבר כעת, על פי נתונים של רשות הספנות והנמלים, הן הגבוהות בישראל (למעלה מ-25 מכולות לשעת עבודה של מנוף נכון ל-2010).