חברת נמל חיפה ציינה את יום הנהג

לנהגי המשאיות שהגיעו לנמל חיפה אתמול חיכתה ערכת מתנה שכללה צידנית, עט, אפוד זוהר ומנשר בטיחות ייעודי. יוסף כעבייה, קצין הבטיחות בתעבורה בחברת נמל חיפה: ״ההגנה של נהג המשאית היא שמירה על החוק והכללים״


11:44 ,12.06.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

אתמול התקיים בנמל חיפה יום הנהג המסורתי, וזאת לשם לציון והוקרה של נהגי המשאיות שפוקדים באלפיהם את הנמל, ומצד אחד מהווים חוליה מרכזית וחיונית בשרשרת האספקה, ומצד שני, מחוייבים לשמור על כללי בטיחות נוקשים על מנת לשמור על בריאותם, על הציוד והמטען שהם נושאים על המשאית שלהם, ועל משתמשי הדרך האחרים בכבישי הנמל ומחוצה לו.

 

את אירועי יום הנהג בנמל הוביל הפעם יוסף כעבייה, קצין הבטיחות בתעבורה של נמל חיפה, שפועל ללא לאות להטמעת הוראות הבטיחות המחייבות בקרב נהגי הנמל.

 

אתמול, כאמור, בשעות הבוקר, נרתמו כלל הגורמים בנמל האחראיים על התפעול, יחד עם גורמי החוץ כדי לתת דגש בפני נהגי המשאיות על כל הנ״ל, כמו גם להוקיר את פועלם. בין המשתתפים נציין את דוד כהן, סמנכ״ל התפעול של נמל חיפה, יואב מרגלית, ראש מחלקת מכולות בנמל חיפה, וכן רן לב ארי, שמעון אמר, מואפק אבו פארס מחטיבת התפעול וההנדסה בנמל חיפה.

 

גם גורמים מחוץ לנמל חיפה הגיעו לכבוד ציון יום הנהג בהם גבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים, אלרם מאיר, מנהל אגף תיאום גורמי חוץ ברלב״ד (רשות לאומית לבטיחות בדרכים) ורן ירום, ראש משרד תנועה חיפה משטרת ישראל.

 

לנהגי המשאיות שהגיעו לנמל חיפה אתמול חיכתה ערכת מתנה שכללה צידנית, עט, אפוד זוהר ומנשר בטיחות ייעודי.

 

לדברי יוסף כעביה, קצין הבטיחות של נמל חיפה: ״אנו מצפים מהנהגים להטמיע את כללי הבטיחות בכדי למנוע תאונות בשטח הנמל ומחוצה לו. לא פעם אנו רואים מכולה שהתהפכה ונזק כבד נגרם לנהג, למשאית ולמטען. מטרתנו היא למנוע תאונות ולהפחית את מספרן״.

 

לדברי דוד כהן, סמנכ״ל התפעול של נמל חיפה: ״אנו מקיימים יום זה כחלק מהפעילות השוטפת להגברת המודעות לבטיחות אצל עובדי החברה והבאים בשעריה. חיזוק האמון בים הנהגים והנמל והגדלת המודעות לנושאי הבטיחות המיוחדים בפעילות בתוך הנמל״.

 

לדברי גבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים: ״אני מברך את נמל חיפה על היום החשוב הזה להגברת הבטיחות. אנו עובדים עם הנמל בשיתוף פעולה בנושא זה. נושא הבטיחות הוא חשוב לאין ערוך עבור עובדי ומשתמשי הנמל ועבור נהגי המשאיות. סיכמנו עם נציג המשטרה ממחוז חיפה ונציגי הנמל שכל אימת שייוצרו פקקים בכניסות וביציאות לנמל ובצירים הראשיים, עקב בעיות שונות בנמל, כפי שקורה מעת לעת, אנו נהיה בקשר ונעבוד בתיאום ובשיתוף פעולה בכדי למנוע את העומס. בנוסף סיכמנו עם נמל חיפה שבמסגרת פיילוט ההכשרות שאנו עורכים בימים אלה לריתום מטענים ומניעת תאונות בשיתוף משרד התחבורה, הרלב״ד ומשרד הכלכלה, נקיים הדרכות גם לנהגי הכלים הכבדים בנמל חיפה״.  

 

יוסף כעבייה ציין במנשר הבטיחות שהופץ לנהגי המשאיות כך: ״נהג יקר. משימתך - לחזור בתום יום העבודה הביתה בשלום, למשפחתך הממתינה לך. בכל יום אנו שומעים באמצעי התקשורת על נפגעים כתוצאה מתאונות דרכים. נתון מזעזע כאשר אנו חושבים על הבית שממנו יצא הנהג או הולך הרגל ואליו הוא שב לאחר טיפול ארוך וקשה בבתי חולים ובשיקום. כמה צער וכאב למשפחה. צער המלווה את הקרובים לנפגע או חס וחלילה לחמור מכך, במשך שנים אין סוף.

 

הנמל הוא מקום ייחודי, הנותן תחושת בטחון, אך בו הסכנות לנהג אורבות בכל פינה. עצם הימצאות עשרות משאיות ועשרות כלים תפעוליים נמליים באותו תא שטח, מהווה אתגר לנמל ולנהג המשאית. ההגנה שלך כנהג המשאית, החשוף לסכנות בכביש, היא שמירה על החוק והכללים. שמירה על משקל מותר, שמירה על מהירות מותרת, נהיגה ע״פ התמרורים ועוד.

 

כך עליך לנהוג גם בתוך הנמל. הנך אורח רצוי בנמל. אנו מצפים ממך להיכנס לנמל בבטחה ולצאת מהנמל בבטחה, ומאחלים לך נסיעה בטוחה וחזרה לביתך בשלום, בתום יום העבודה. בחוברת שהנך מחזיק בידך, הושקעה מחשבה רבה. אנו מצפים ממך לעיין בכתוב בחוברת, על מנת שתטמיע אצלך את כללי הבטיחות הנהוגים בנמל. אנו בטוחים שחוברת זאת תהיה לך לעזר״.