מועצת המובילים והמסיעים לצד מנכ"ל נמל חיפה

מחר (ה') אמורה להתקבל החלטת השימוע שערך הדירקטוריון למנדי זלצמן. יו"ר המועצה גבי בן הרוש לשר התחבורה: "תפקודו היעיל של הנמל הוא בנפשנו ואין בדעתנו להשאיר אותו בידיים בלתי מקצועיות, שלא נאמר בלתי אחראיות"


11:22 ,14.01.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

 

 

 

מועצת המובילים והמסיעים יוצאת להגנתו של מנכ"ל נמל חיפה מנדי זלצמן, נגדו מנהל יו"ר דירקטוריון חברת הנמל הליך שימוע לפני פיטורין.

 

במכתב ששלח יו"ר המועצה גבי בן הרוש לשר התחבורה ישראל כץ, הוא ציין שהמלחמה, לדבריו, נגד זלצמן, מתנהלת על גבם של המובילים והמסיעים מזה כחודשיים.

 

בחודש נובמבר 2013 קיים הדירקטוריון ישיבה בנוגע לזימונו של זלצמן לשימוע, אולם לא הצליח להכריע, לאחר שההצבעה עמדה על ארבעה בעד וארבעה נגד. בסוף חודש דצמבר הודיע יו"ר הדירקטוריון משה עברי סוקניק שהחליט להפעיל את זכות ההכרעה שניתנה לו בנוגע לזימון זלצמן לשימוע, שהתקיים ביום חמישי האחרון, כשהדירקטוריון אמור לקיים מחר (ה') הצבעה בנוגע לתוצאותיו.

 

"כלקוח משמעותי של הנמל זה למעלה מ-30 שנה", כתב בן הרוש לכץ, "אני מרשה לעצמי לקבוע בוודאות שאין בעניין  דבר ולא חצי דבר הנוגע לשיפור השירות ו/או טובת הלקוחות; נהפוך הוא, המצב שנוצר (בנמל חיפה) מפנה משאבים ניהוליים ואנושיים לטובת מלחמה מיותרת. תפקודו היעיל של הנמל הוא בנפשנו ואין בדעתנו להשאיר אותו בידיים בלתי מקצועיות, שלא נאמר בלתי אחראיות".

 

בן הרוש הוסיף, שבדירקטוריון חברת הנמל לא נמנה אף לא חבר אחד שמייצג את הלקוחות האסטרטגיים, קרי - חברות הספנות, נציגי מסחר ותעשייה, ענף ההובלה וכו'.

 

בן הרוש אף עומד במכתבו לשר התחבורה על המצב שנוצר בנמל חיפה, לפיו זלצמן מכהן זו הקדנציה השנייה בתפקידו, תחת דירקטוריון חדש ובלתי מנוסה יחסית, תחת היו"ר עברי סוקניק, שמונה לתפקידו בספטמבר 2013, ואף מעלה אפשרות של תביעות נזיקין אישיות מהדירקטוריון.

 

כתב בן הרוש: "החלפת מנהל מקצועי ומקובל במציאות כזו, של דירקטוריון בלתי מנוסה וחדש יחסית, יביא אותנו למשבר, שבו, על פי ניסיוני, יו"ר הדירקטוריון, האלוף (מיל.) משה עברי סוקניק לא ייקח עליו אחריות אישית. אי יציבות ניהולית בנמל משמעותה נזקים ללקוחות באופן מיידי ואנחנו נתבע אותם אישית מיו"ר הדירקטוריון".

 

במכתבו מעמיד בן הרוש את מועצת המובילים והמסיעים חד משמעית לצד המנכ"ל וכנגד הדירקטוריון וכן שהמועצה לא תהסס לנקוט בצעד הראוי בעיניה: "אני רוצה להשתכנע שטובת הציבור עומדת לנגד עיניהם  של אלה המובילים את המסע העכור הזה, ולא אנחנו נוביל מסע נגדי, שכל תכליתו טובת ציבור המשתמשים בהובלה ימית ויבשתית וטובת איזור הצפון, שאיננו משופע באפשרויות תעסוקה".

 

בן הרוש מסיים את מכתבו בקריאה לשר כץ להתערב במצב שנוצר: "אני מצפה להתערבותך המיידית, ויפה שעה אחת קודם".

 

מחברת נמל חיפה נמסר: "איננו מתייחסים לנושא השימוע עד לסיומו. עם זאת, נבקש להדגיש שהשירות המצוין ללקוחות היה, עודנו ויהווה גם בעתיד את נשמת אפו של נמל חיפה ושל עובדיו המסורים".

 

לא התקבלה תגובת משרד התחבורה ושר התחבורה.