נמל חיפה: כ-15 קבוצות ניגשו להליך ההפרטה

ביום חמישי האחרון נרשמו להליך המכירה כ-15 קבוצות מקומיות ובינלאומיות למכרז הממשלתי, עם נציגים בין היתר מארה״ב, הודו, בלגיה, טורקיה, בריטניה והאמירויות. השלב הבא במכרז הינו כניסה לחדרי המידע לקבלת נתונים והגשת הצעות מחיר לרכישת הנמל


11:27 ,01.11.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

יום חמישי האחרון (29 באוקטובר) היה היום האחרון להגשת פניות ממשקיעים המעוניינים בהליך המכירה של חברת נמל חיפה. מרשות החברות ונמל חיפה נמסר כי במסגרת ההליך התקבלו פניות רבות מצד משקיעים ישראלים ובינלאומיים. מספר הפניות הרב שהתקבל ממשקיעים, ביניהן פניות מצד גורמים מובילים בתחום הנמלים והספנות הבינלאומי, מעיד על ההתעניינות הרבה הקיימת בהליך המכירה ועל הפוטנציאל העסקי והאסטרטגי ברכישת החברה. ככל הידוע להליך המכירה נרשמו כ־15 קבוצות מקומיות ובינלאומיות למכרז הממשלתי למכירת הנמל, עם נציגים בין היתר מארה״ב, הודו, בלגיה, טורקיה, בריטניה והאמירויות. בחירת מפעיל חדש צפויה להסתיים בחודש אפריל 2021.

 

במסגרת הליך המכירה תימכר החברה לרוכש אסטרטגי אשר ישקיע בחברה עד מיליארד שקל לטובת פיתוח תשתיות החברה והצלחתה מול התחרות הצפויה בין נמלי הים במדינת ישראל.

 

יו״ר דירקטוריון חברת נמל חיפה, מר אשל ארמוני, אמר: ״עבדנו קשה בחודשים האחרונים להציג  את הנמל למשקיעים בארץ ובחו״ל. אני שמח שההיענות חיובית ושיש מספר לא מבוטל של קבוצות חזקות שמתחרות על רכישת הנמל – טוב לנמל וטוב למדינה״.

 

מנדי זלצמן, מנכ״ל חברת נמל חיפה, ציין כי ״אני מתפלל שהקונה שיזכה יהיה רץ למרחקים ארוכים. נמל חיפה כמו יין זני טוב, יילך וישתבח עם השנים״.

 

נציין כי השלב הבא בהליך המכירה הוא כניסת המשקיעים לחדרי המידע שהוקמו על ידי החברה וקבלת אישורים רגולטוריים כנדרש. מספר שבועות לאחר מכן יתקיים שלב הגשות הצעות המחיר ובחירת הזוכה.