שירות קוסקו מצפון אירופה: שת״פ ייחודי בהובלה יבשתית לאשדוד

הודות לשיתוף פעולה ייחודי בין נמל חיפה, רכבת ישראל וחברת גולד בונד הגיעו כל מכולות היבוא מאניית קוסקו לנמל אשדוד תוך 24 שעות. יוני ניאגו: המבצע יהווה בנצ׳מרק בתחום בארץ


10:50 ,25.12.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

האנייה השנייה של קוסקו Heron Hunter במסגרת שירות NET2 הגיעה לנמל חיפה בליל שבת בשעה 22:30 בלילה. מסוכנות קוסקו שיפינג ישראל נמסר כי על סיפון האנייה היו 45 מכולות קירור ביבוא מצפון אירופה בנוסף למטענים נוספים עם יעד סופי אשדוד.

 

מסוכנות קוסקו שיפינג ישראל נמסר כי עד ללילה זה, מטען כזה היה זקוק לאוסף משאיות ותאום צפוף על גבול הבלתי אפשרי כדי לשנע הכל לאשדוד בזמן סביר של יממה או שתיים.

אולם, אחרי מה שהתרחש ביממה האחרונה, מתבררת אפשרות נוספת: מסוכנות קוסקו שיפינג ישראל נמסר כי תאום מדוקדק וביצוע למשעי על ידי שלישיית ספקים הוציאו אל הפועל תכנית מורכבת והגעה של כל המכולות תוך כ-24 שעות מהפריקה לאשדוד.

 

זה קרה כך: נמל חיפה טיפל בפריקה זריזה מהאנייה, העברה לערוגות וחיבור לחשמל. משם עבר המטען אל שתי רכבות ייעודיות של גולד בונד שהמתינו על המסילה. תפעול מהיר ובטוח העלה את כל מכולות הקירור על הרכבות, ואז - אחת אחרי השנייה - יצאו שתי הרכבות תוך קבלת עדיפות על המסילות בחסות רכבת ישראל מסוף מטענים. רכבת ראשונה יצאה בעשר בבוקר ותוך 4 שעות הגיעה ליעדה. הרכבת השנייה יצאה בערב מחיפה ובמהלך  הלילה פרקה את המטענים באשדוד תוך שהיא סוגרת מעגל של יממה מהפריקה.

 

יוני ניאגו מסוכנות קוסקו שיפינג ציין כי ״במה שכנראה יהווה סוג של benchmark בתחום בארץ, הושגה השלמת שרשרת אספקה מצפון אירופה עד היעד הסופי בקונטרם אשדוד תוך חיסכון משמעותי בזמן העברה יבשתי. שיתופי פעולה מסוג זה מהווים כלי חשוב בהצלחת השירות החדש מצפון אירופה ואנו מודים לכל המעורבים בהצלחת הפרויקט״.

 

שירות NET2 מציע יבוא ויצוא לנמלי אנטוורפן, רוטרדם, פליקסטאו ונמל המבורג כאשר שטעונים מהירים בפריסה רחבה מנמלים אלו מחברים את ישראל לכמעט כל נמל אפשרי בצפון אירופה, אזור הים הבלטי, סקנדינביה, פולין ורוסיה. ערך מוסף לשירות זה קיים בפקידה השבועית הכפולה גם בפיראוס ובקזבלנקה. בנוסף, מתקיים יבוא מאלכסנדריה כמו גם יצוא למרסין.