תעלת סואץ: תביעה של מיליוני דולרים עקב עצירת התנועה בתעלה

חברת Shoei Kisen KK והחברה המבטחת אותה צפויות לעמוד בפני תביעות בשווי של מיליוני דולרים מרשות תעלת סואץ עקב הנזק שנגרם לה בהכנסות כתוצאה מהפגיעה בתנועה בה


11:18 ,25.03.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

נכון ליום חמישי בבוקר, המאמצים לחילוץ ספינת הענק Ever Given שנתקעה בתעלת סואץ לא עלו יפה. מדובר כבר ביום שלישי ברציפות שהספינה תקועה במעבר הימי הנחשב לחשוב במסחר העולמי. Shoei Kisen KK החברה היפנית שהיא בעלת האנייה הודיעה כי היא עדיין מחפשת פתרון למשבר שנוצר. בשלב זה, מתרכזים המאמצים של הרשויות במצרים לנסות להפוך את הספינה, אך ללא הצלחה וזאת עקב גודלה העצום ומשקלה – 200 אלף טון. ההערכות הפסימיות מדברות על כך שניתן יהיה לחלץ את Ever Given רק בתחילת השבוע הבא.

 

נזכיר כי מדובר באחת מאניות המכולה הגדולות בעולם – עם אורך של 400 מטר ועם נפח מטען של קצת מעבר ל-20,000 TEU. על פי דיווחים עדכניים הרוחות החזקות שנשבו באזור ביום שלישי בבוקר גרמו לאנייה לאבד את יכולת הניווט שלה והיא עלתה על שרטון. כרגע עוסקים בניסיונות החילוץ כחמש אניות נתב ועשרות אנשים שמנסים להציף מחדש את האנייה.

 

על פי דיווחים, ההערכות האופטימיות מדברות על חילוץ תוך 48 שעות בעוד ההערכות הפסימיות הן כי ייקח שבוע לחלץ את אניית הענק ממיקומה. מספר חברות ספנות כבר הודיעו כי אם החילוץ לא יתבצע ב-24 עד 48 השעות הקרובות הן יורו לאניות שכבר יצאו להפלגות לשנות את מסלולן ולהימנע מביקור בתעלת סואץ ולהקיף את כף התקווה הטובה באפריקה כך שמסען יוארך בכשבעה ימים.

 

לפי גורמים בתעשייה חברת Shoei Kisen KK והחברה המבטחת אותה צפויות לעמוד בפני תביעות בשווי של מיליוני דולרים מרשות תעלת סואץ עקב הנזק שנגרם לה בהכנסות כתוצאה מהפגיעה בתנועה בה. מעל 20 מכליות נפט נתקעו מחוץ לתעלה עקב התהפכות האנייה. Ever Given בוטחה בשוק היפני בסכום שנע בין 100 מיליון דולר ל-140 מיליון דולר.