חברת הספנות הצרפתית CMA CGM ממשיכה במגמת ההתרחבות של צי האניות שלה, והיא מתקרבת לעסקה חדשה לבניית סדרה של אניות מכולה ענקיות במספנות בסין. לפי דיווחים בתעשייה, החברה חתמה על מכתב כוונות מול חברת Dalian Shipbuilding Industry Co (DSIC), חברה-בת של תאגיד China State Shipbuilding Corp, לבניית שש אניות בהזמנה מחייבת, עם אופציה לארבע נוספות.
מדובר באניות מכולה בעלות קיבולת של כ-22,000 TEU, אשר ייבנו בטכנולוגיית הנעה דו-דלקית (Dual-Fuel) המבוססת על גז טבעי נוזלי LNG - במטרה לצמצם פליטות פחמן ולחזק את פעילותה של CMA CGM בתחום התחבורה הימית בת קיימא.
מחיר רשמי לעסקה אומנם לא פורסם, אך בהתבסס על עסקאות דומות מהחודשים האחרונים – כל אנייה מהסוג הזה מוערכת בכ-220 מיליון דולר. כך, שווי העסקה הכולל (כולל האופציה) עשוי להגיע לכ-2.1 מיליארד דולר.
צי האניות של CMA CGM כולל כיום יותר מ-680 אניות, עם קיבולת כוללת של כ-4 מיליון TEU. לפי התחייבויות קודמות, החברה צפויה להוסיף לצי שלה עוד כ-1.5 מיליון TEU בשנים הקרובות – כולם מבוססים על אניות חדשות המונעות בטכנולוגיות דלות-פליטה.
אם העסקה מול DSIC תאושר, תהיה זו התחייבות הבנייה השלישית של CMA CGM מאז תחילת השנה. מוקדם יותר ב־2025 הזמינה החברה 12 אניות מכולה בנפח 18,000 TEU במספנות Jiangnan שבבעלות CSSC, בהיקף כולל של כ־2.5 מיליארד דולר. זמן קצר לאחר מכן חתמה גם על הזמנה נוספת של 12 אניות דומות במספנות HD Hyundai בדרום קוריאה, בעסקה בשווי מוערך של 2.6 מיליארד דולר.
מהלכים אלה מבססים את CMA CGM כשחקנית מובילה במעבר העולמי לאניות חדישות, גדולות ודלות פליטה – תוך שהיא מנצלת את יתרונות הגודל ואת התמחותן של המספנות באסיה לבניית אניות מתקדמות.