החל מינואר 2017: קוסקו שיפינג ליינס (ישראל) תייצג את קוסקו וצ'יינה שיפיניג

בעקבות המיזוג העולמי בין שתי חברות הספנות הסיניות תוקם בישראל סוכנות חדשה כאשר 60% ממניותיה יהיו בבעלות הסינים, 30% בבעלות כרמל שירותי ספנות ו-10% בבעלות סינו ספנות


13:54 ,19.06.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות ההכרזה על המיזוג בין שתי חברות הספנות הסיניות הבינלאומיות China Shipping ו- Cosco בסוף שנת 2015 יצר האיחוד בין שתי הענקיות את אחת מארבע חברות הספנות הגדולות בעולם. כחלק מההתארגנות העולמית נדרשו גם התאמות במערך הסוכנויות, כאשר ברוב המקרים הסוכנויות מוזגו לכדי סוכנות אחת שמייצגת את הן את קוסקו והן את צ'יינה שיפינג.

 

כידוע לכל, צ'יינה שיפינג בישראל מיוצגת על ידי סינו ספנות, ואילו חברת קוסקו על ידי כרמל שרותי ספנות. כחלק מהליך המיזוג נחתם בימים אלה הסכם לפיו תופעל בישראל סוכנות בבעלות משותפת בשם קוסקו שיפינג ליינס (ישראל) כאשר חברת Cosco Europe GMBH תחזיק ב-60 אחוז מהמניות, כרמל ספנות ב-30 אחוז ואילו סינו שיפיניג בעשרה אחוזים ממניות הסוכנות.

 

עוד נודע כי מר Dong Jiansheng נציג Cosco בישראל, יכהן בתפקיד יו״ר הנציגות החדשה. 

 

לדברי סמי ניאגו, מנכ"ל כרמל ספנות, אכן קיימת הבנה בין כרמל שירותי ספנות ו- Cosco על הפעלת הסוכנות משותפת החל מינואר 2017, וזאת במסגרת ההסכמים העולמיים בעקבות המיזוג.

 

ניאגו ציין כי ברוב המדינות מוזגו הסוכנים לתוך סוכנות אחת אבל במקרה הנוכחי הפעילות של צ'יינה שיפינג בישראל היא קטנה לעומת הפעילות של קוסקו בישראל ולכן כרמל, בראשותו של ניאגו, תנהל את הסוכנות ביחד עם הנציג הסיני של החברה, בהתבסס על צוות העובדים הקיים של כרמל. מנכ"ל כרמל ספנות הוסיף כי הפעילות בסוכנות כרמל פורחת, כהגדרתו, בשנה וחצי האחרונות, וכי בשנה האחרונה היקפי העבודה גדלו ב-80 אחוז.

 

איציק קון, מנכ"ל סינו ספנות, בירך על הקמת הסוכנות החדשה ואיחל הצלחה רבה למר Dong Jiansheng העומד בראש הנציגות. קון ציין בשיחה עם מערכת port2port כי "האתגר החשוב ביותר הוא המשכיות השירות מול הלקוחות, וכי החברה המאוחדת הופכת להיות גורם מאוד חשוב בעולם הספנות וצריך להתרכז בפיתוח הקווים אל/מ ישראל".

 

איציק קון הוסיף כי הברית החדשה אליה CHINA COSCO תשתייך החל משנת 2017 מייצרת הרבה הזדמנויות גם לשוק הישראלי. "במסגרת המיזוג הוחלט בסין כי חברת COSCO היא זו שתישאר עם פעילות המכולות. על כן בעתיד ייעשה שימוש בשטר מטען של COSCO ובמערכת המחשוב שלה. על אף כל זאת החליטו הסינים לתת לנו חלק בבעלות על הסוכנות החדשה. כנראה שהם יודעים מה שהם עושים".

 

נזכיר כי בעקבות ההכרזה על המיזוג בין שתי חברות הספנות הסיניות הבינלאומיות צ'יינה שיפינג וקוסקו בסוף שנת 2015 יצר האיחוד בין שתי הענקיות את אחת מארבע חברות הספנות הגדולות בעולם עם צי של 1,114 אניות מהן 288 אניות מכולה עם קיבולת כוללת של כ-1.6 מיליון TEU - מתוכן 84 אניות עם קיבולת של למעלה מ-8,000 TEU. צ'יינה קוסקו תפעיל בנוסף 47 מסופי מכולות בנמלים ברחבי העולם עם יכולת טיפול ב-90 מיליון TEU בשנה.

 

עם השלמת המיזוג הוחלט כי China Shipping Container Lines תשלוט בתחום המימון וההחכרה של אניות, מכולות ונכסים נוספים, חברת Coscon, חברת בת של Cosco, תחכור את נכסי CSCL. חברת Cosco Pacific תרכוש את הנכסים הנמליים של China Shipping על מנת למזג את תחום המכולות וניהול הנמלים.

 

נציין כי חברתCosco  חברה בברית הספנות החדשה הנרקמת Ocean Alliance בעלת הקיבולת הגדולה ביותר מהמזרח לצפון אמריקה ולאירופה.