אלפאליינר מזהירה: 2019 תסתיים בירידות בסחר הטרנס-פסיפי

על פי אנליסטים של חברת המחקר והייעוץ הימי, צפויה ירידה של 2% בסחר זה עבור שנת 2019 כולה, וזאת, ככל הנראה, בשל רבעון רביעי גרוע במיוחד. בנמלי החוף המערבי של ארה״ב נרשמה ירידה של 12% בתפוקת המכולות באוקטובר


12:41 ,18.11.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת אלפאליינר מזהירה כי סחר המכולות בכיוון מזרח בסחר הטרנס-פסיפי עומד לרשום השנה נתונים שליליים, וזאת לראשנה מזה עשור. על פי אנליסטים של חברת המחקר והייעוץ הימי, צפויה ירידה של 2% בסחר זה עבור שנת 2019 כולה, וזאת, ככל הנראה, בשל רבעון רביעי גרוע במיוחד.

 

נתוני אוקטובר מראים ירידה של 3.9% כאשר ירידות גדולות מאלה צפויות במהלך חודשים נובמבר ודצמבר. בחוף המערבי של ארה״ב - בנמלי לוס אנג׳לס, לונג ביץ׳ ואוקלנד נרשמה ירידה כוללת של 12% בתפוקת המכולות.

 

אלפאליינר ציינה בדוח השבועי האחרון שלה כי ״אי וודאות מתמשכת לגבי הטלת מכסי יבוא חדשים בארה״ב לא הצליחה להביא הפעם לייבוא מוגבר. על אף ביטולים מוגברים של הפלגות בנובמבר על ידי חברות הספנות, לא נרשמו דיווחים על בעיית מקום באניות הפועלות בסחר הטרנס-פסיפי״.

 

נציין כי במחקר שהוזמן על ידי חברת נמל לוס אנג׳לס ואשר בדק את השפעתם של היטלי היבוא לארה״ב נמצא כי התעריפים שהוטלו על ידי ממשלת ארה״ב במסגרת מלחמת הסחר עם סין מסכנת את משרותיהם של 1.5 מיליון אזרחים אמריקאים.