ברית האוקיינוס קיבלה את אישור ה-FMC

הודעת הנציבות הפדרלית הימית בארה"ב באה לאחר תהליך סקירה ממצה אשר בחן בעיון את כל היבטי ההסכם המוצע כדי להבטיח שהתחרות בענף הספנות ​​לא תיפגע


12:14 ,25.10.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

הנציבות הפדרלית הימית בארה"ב (Federal Maritime Commission)  סיימה את סקירת ברית OCEAN המוצעת, והודיעה כי הדבר מאפשר לברית Ocean להיכנס לתוקף כבר בימים אלה.

 

ברית OCEAN ("אוקיינוס") מורכבת מחברות ספנות בולטות כמו CGM CMA הצרפתית, חברת COSCO הסינית, חברת OOCL מהונג קונג וחברת אוורגרין מטייוואן.

 

על פי ההסכם, חברי הברית רשאים לחלוק אניות, אניות צ'רטר וכן מקום פנוי על אניות של חברות הברית, כמו גם להיכנס להסכמי עבודה משותפים בנתיבי סחר בינלאומיים בין נמלי ארצות הברית ונמלים באסיה, צפון אירופה, הים התיכון, המזרח התיכון, קנדה, מרכז אמריקה והאיים הקריביים.

 

הודעת הנציבות הפדרלית הימית בארה"ב באה לאחר תהליך סקירה ממצה אשר בחן בעיון את כל היבטי ההסכם המוצע כדי להבטיח שהתחרות בענף הספנות ​​לא תיפגע.

 

מריו קורדרו, יו"ר הנציבות הפדרלית הימית, ציין כי "ההסכם יאפשר לחברות ספנות השותפות  בברית האוקיינוס להשיג התייעלות מבלי לפגוע בשוק".

 

נזכיר כי בסוף חודש אוגוסט ביקשה הנציבות הפדרלית הימית מידע נוסף על תכניות ברית Ocean טרם אישור התהליך ובכך גרמה לעיכוב ניכר באישור פעילות הברית החדשה.

 

מטרת ברית האוקיינוס המוצעת היא להפעיל שירותים מוגברים בין חופי אסיה ולחוף המזרחי של ארה"ב החל מאפריל 2017.