גרימלדי השיקה אניית רכב חדשנית ומותאמת לאמוניה

האנייה החדשה Grande Auckland, בעלת קיבולת של 9,241 רכבים, תפעיל קו קבוע בין אסיה לאירופה עם פליטות מופחתות ומוכנות לעידן הדלקים הירוקים. סדרת אניות אלו צפויה לשדרג משמעותית את קווי השירות של הקבוצה


14:26 ,10.09.2025 מאת: מערכת פורט2פורט

אתמול בבוקר בשנגחאי קיבלה קבוצת גרימלדי לידיה את Grande Auckland, השנייה מתוך שבע אניות PCTC (Pure Car & Truck Carrier) שהוזמנו מהמספנה הסינית Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Company Limited (SWS) ומחברת China Shipbuilding Trading Company Limited (CSTC).

 

האנייה, שאורכה 200 מטר, רוחבה 38 מטר, ומשקלה הכולל כ-77,500 טון, תוכננה להובלת רכבים – מכוניות, SUV, ואנים, חשמליים ודיזל כאחד, ולמגוון רחב של מטענים מתגלגלים נוספים. קיבולת ההעמסה המרבית של האונייה עומדת על 9,241 CEU (Car Equivalent Unit), וארבעה מסיפוניה מותאמים להובלת מטענים כבדים במיוחד - עד 250 טון ולגובה מרבי של 6.5 מטר.

 

האנייה מצוידת במנוע מתקדם בעל נצילות דלק מהטובות בענף ועמידה בתקנים הסביבתיים המחמירים ביותר לפליטות CO₂, NOx ו-SOx. בנוסף, האנייה קיבלה תו "Ammonia Ready" מרשות הספנות האיטלקית (RINA), המאפשר לה בעתיד לעבור הסבה ולהשתמש באמוניה כדלק חלופי דל פחמן. כמו כן, היא מותאמת ל״קולד איירונינג״ – חיבור לחשמל מהחוף בזמן עגינה, כדי לצמצם עוד את פליטות המזהמים.ה

 

שם Grande Auckland הוא מחווה לעיר אוקלנד שבניו-זילנד, אליה פוקדות אניות הקבוצה בקביעות מאז 2023 בקו חודשי ישיר מאירופה.

 

האנייה Grande Auckland תצא להפלגת הבכורה בקו אסיה - אירופה, בו תופעל לכל אורך 2025. היא תפליג משנגחאי וליאניונגאנג, כשהיא נושאת 4,900 רכבים ו-3,300 מטרים לינאריים של מטענים מתגלגלים (אוטובוסים, משאיות, מחפרונים ונגררים), ותעצור באגאדיר וטנג'ר מד (מרוקו), ויגו (ספרד), אנטוורפן (בלגיה) וסאות'המפטון (בריטניה). מצפון אירופה תפליג האונייה חזרה לאסיה, דרך לה רניון (המחוז הצרפתי באוקיינוס ההודי), יוקוהמה וטויוהאשי (יפן), ומסן (דרום קוריאה).

 

לקבוצת גרימלדי נותרו עוד 14 אניות PCTC בערכות לאמוניה בהזמנה, הצפויות להימסר בין 2025 ל-2027, מה שיחזק עוד יותר את הקשרים הימיים בין אירופה לאסיה.