די.אנ.בי: בעקבות החלטת אופ"ק צפויה פגיעה בביקוש למכליות נפט

חברת הייעוץ הנורבגית סבורה כי הירידה בייצוא הנפט מהמזרח התיכון ביחד עם עליית המחירים תוביל לירידה בביקוש לנפט ומכאן לשירותי ספנות


12:12 ,01.12.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הייעוץ DNB Markets הנורבגית צופה פגיעה במגזר הספנות העולמי נוכח החלטת ארגון המדינות יצואניות הנפט (אופ"ק) מאתמול לקצץ בתפוקה. חברות הקרטל החליטו כי החל מינואר 2017 תקוצץ התפוקה היומית ב-1.2 מיליון חביות נפט לכ-32.5 מיליון חביות. את עיקר הקיצוץ תבצע ערב הסעודית עם קרוב לחצי מיליון חביות ביום.

 

בנוסף מדינות מחוץ לאופ"ק ובראשן רוסיה התחייבו לקצץ את התפוקה היומית ב-600 אלף חביות. ההחלטה על הקיצוץ של אופ"ק במטרה להביא לעליית מחירי הנפט היא הראשונה מסוגה מאז 2008.

 

החברה הנורבגית סבורה כי הירידה בייצוא הנפט מהמזרח התיכון ביחד עם עליית המחירים תוביל לירידה בביקוש לנפט ומכאן לשירותי ספנות. "הקיצוץ של אופ"ק הוא רע למכליות הנפט", כתבה DNB Markets. החברה גם ציינה בהודעתה כי בטווח הבינוני עליית מחירי הנפט תוביל להגברת תפוקת הנפט מפצלי השמן בארה"ב ובכך תירשם עוד ירידה בייבוא לאמריקה אם כי יוגבר ייצוא הנפט הקל מארה"ב. למרות זאת, במאזן הכולל צופה החברה מנורבגיה השפעה שלילית על פעילות מכליות הנפט.