חברות הספנות אמורות לקבל לידיהן 54 אוניות מכולה בעלות קיבולת של לפחות 10,000 TEU האחת בין אוקטובר 2014-דצמבר 2015, מסירות שאמורות להיות בעלות השלכות גבוהות על מצב הסחר הגלובלי.
לדברי אנאליסטים של Drewry, המסירות של אוניות המכולה החדשות אמורות להנמיך את מחירי הסלוט, בה בשעה שהן עלולות לשנות את יחסי הדרישה-צריכה ולהשפיע ישירות על מחירי ההובלה הימית ועל קווי סחר שונים.
עד לסוף 2015 עשויה הקיבולת הגלובלית לגדול ב-12.8%, רמת צמיחה מעבר לצפי הגידול של ההובלה הימית.
לדברי היועצים, ברית הספנות החדשות 2M תפעיל חמישה לופים שבועיים עם אוניות של 14 אלף TEU ומעבר; ארבעה קווים תפעיל ברית CKYHE, ארבעה ברית Ocean Three, ושלושה ברית G6.