חברות הספנות החלו בגביית היטלי דלק לרגל IMO 2020

על פי הערכות בענף, היטלי הדלק עשויים לייקר את התעריפים בכ-5% עד 10% - תלוי בנתיב הסחר הספציפי. היטלי הדלק מחושבים לפי נתיב הסחר, צריכה בפועל, נתוני תפוסה והם מוכפלים בעלות הדלק ליחידה


13:49 ,03.01.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

עם תחילתה של שנת 2019 החלו חברות הספנות הגדולות בעולם השבוע בגביית היטלי דלק לרגל כניסת תקנות המגבילות את ריכוז הגופרית בדלקים החל מינואר 2020. על פי הערכות בענף, היטלי הדלק עשויים לייקר את התעריפים בכ-5% עד 10% - תלוי בנתיב הסחר הספציפי.

 

נזכיר כי מספר חברות ספנות בולטות, בהן מארסק, CMA CGM, האפאג לויד ו-ONE הצהירו בפומבי בחודשים האחרונים כיצד בכוונתן לחשב את היטלי הדלק החל מינואר 2019. באופן כללי ההיטלים מחושבים לפי נתיב הסחר, צריכה בפועל, נתוני תפוסה והם מוכפלים בעלות הדלק ליחידה. היטלי הדלק צפויים להמשיך ולהיגבות גם לאחר כניסת התקנות לתוקף בינואר 2020.

 

סאני הו, נשיא מועצת המשלחים בהונג קונג, ציין בהקשר זה כי ״עדיף להעלות את התעריפים מאשר להוסיף היטלים על תעריפי ההובלה״. לדבריו, ״חברות הספנות צריכות להרוויח דרך תעריפי ההובלה ולא דרך ההיטלים או חיובים אחרים״.

 

גם איגוד המשלחים הבינ״ל הבריטי התייחס לתעריפי הדלק החדשים ואמר כי הם ״אינם מוצדקים״ ובגדר ״ספסרות״.