רודולף סעדה, יו״ר CMA CGM, חברת הספנות הרביעית בגודלה בעולם, אמר בראיון לעיתון ״פייננשל טיימס״ כי הרשויות הסיניות נחושות לנסות ולשמור על תעריפי ההובלה בטווח סביר, ואם ניתן, אף לקבוע רף מקסימום לתעריפי ההובלה, במיוחד בסחר הטרנס-פסיפי.
נזכיר כי הביקוש הגואה בנתיב הסחר יצר מחסור חריף במכולות אשר מורגש ברחבי העולם והוביל לזינוק חד בתעריפי ההובלה הימית, בייחוד בשלושת החודשים האחרונים.
בראיון למגזין הכלכלי הידוע אמר סעדה כי ״השוק כל כך חזק שהרשויות הסיניות חשות שבנקודת זמן מסוימת צריכה להיות תקרה. ולכן הם אומרים שאתה לא יכול לעשות מה שאתה רוצה, ושיש כללים שצריך לעקוב אחריהם״.
נציין כי רשויות ברחבי העולם זימנו נציגי חברות ספנות לדיונים שעסקו בתלונות משלחים בגין עלויות הובלה. ביום חמישי האחרון משרד התחבורה הימית של דרום קוריאה נפגש עם נציגים של תשע חברות ספנות לדון בנושאים אלו בדיוק. בין החברות נציין את MSC, מארסק, HMM, יאנג מינג, CMA CGM, קוסקו ועוד.
״כל הפרה בלתי צודקת של חוזה או שינוי חד צדדי בתנאי החוזה ייבדקו וייענשו במידת הצורך כדי לשמור על הסדר בשווקים״, הודיע המשרד הקוריאני.