לוביסט חדש בכנסת לענף הספנות: ח"כ מיקי זוהר

ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) התארח ערב החג בלשכת הספנות והמשיך לסיור בנמל חיפה. התחייב לפעול לתמיכה בסוגיות העקרוניות לענף


08:41 ,27.09.2015 מאת: מערכת פורט2פורט
"משך הזמן הנדרש למטעני הייצוא לעשות את דרכם מחצר המפעל בישראל, או הזמן הנדרש למוצרי הייבוא לעשות את דרכם אל הצרכן הישראלי – הוא עניין הנוגע לכל אזרח בארץ. אלא שלצערנו, נושאים אלה נמצאים הרחק מעיני הציבור, למרות ההשפעה הישירה שיש להם על מחירי מוצרים, מעמדה של ישראל בעולם ויוקר המחייה. יש מה לעשות בנושא ובכוונתי לפעול בכנסת ובווועדותיה, במטרה להתמודד עם הנושאים הבוערים".

 

 ​כך סיכם ח"כ מיקי זוהר מהליכוד, את סיורו בלשכת הספנות הישראלית ובנמל חיפה, אשר ארחו אותו ערב החג והציגו בפניו סוגיות מרכזיות, החשובות לעתיד הספנות. זוהר, שהינו חבר וועדת הכספים ומרכז הקואליציה בועדה זו, נמצא בחודשים האחרונים בקשר עם נשיא לשכת הספנות ד"ר יורם זבה. לאחר שהביע עניין לתמוך בענף, ביקש להתרשם מקרוב מהמצב.

 

הביקור בחיפה החל מסקירה ממצה על המצב בענף הספנות, כולל הענפים הנלווים כגון נמלי ישראל, מנשיא הלשכה ומשלושה נציגים בולטים של הענף, בהם סגן נשיא הלשכה סמי ניאגו שהינו מנכ"ל חברת כרמל ספנות, מנכ"ל קוראל ספנות יוני איזקוב ורב חובל זאב לייבוביץ מחברת אלאלוף. המארחים הציגו את המגמות בעולם ובארץ, הן בתחומי המכולות והן בתחומי הצובר והמטען הכללי ואת יכולותיה של מדינת ישראל, אל מול האתגרים בשוק המקומי ובשוק העולמי. דגש מיוחד בפגישה, הוקדש לזמני ההמתנות הארוכים של אוניות ומשכי הטיפול בפריקת וטעינת המטענים.

 

בתום המפגש בלשכה, נפגש זוהר עם מנהל חברת נמל חיפה, מנדי זלצמן, ויצא לסיור בספינת גורר לארכו של הנמל. את הסיור הוביל ראש מדור הערכות נמלית מנדי מוסקוביץ שהעניק סקירה ממצה על פעילויות הנמל והשטחים התפעוליים. "אני מברך את זוהר על תמיכתו הנלהבת בענף", אמר זבה, "ניהלנו שיחה ערנית, במהלכה הועלו כמה דרכי פעולה חדשות, המתאימות למסגרת הפעילות של חברי כנסת. קיבלנו תחושה שזכינו בתומך שהוא ממוקד משימות. אנו מברכים את ח"כ מיקי זוהר על ההירתמות".