לוג׳ינו: פיצ׳ר חדש מאפשר איתור מכולות שטבעו בים

התכונה החדשה של מכשיר AGAM תאפשר להגדיל את טביעת הרגל הסונארית של המכולה ולהביא לזיהוי קל בהרבה שלה ממרחק של קילומטרים ועד לעומק של 96 מטר. לכל מכולה יהיה תג זיהוי ייחודי שיקל על הבעלים לזהותה


13:46 ,25.01.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי מחקרים שנערכו לאחרונה על ידי מועצת הספנות העולמית ואחרים, אלפי עד עשרות אלפי מכולות הולכות לאיבוד בים מדי שנה. כתוצאה מכך, נתיבי המים בעולם מכילים, בכל רגע, אלפי מכולות שצפות ממש מתחת לקו המים. מכולות אבודות אלה עומדות בדרכן של נתיבי ספנות צפופים, ומהוות סכנה משמעותית לאניות ולנוסעים שלהן.

 

עד כה, מעקב אחר מכולות אלה היה משימה כמעט בלתי אפשרית, אך כעת, יש תקווה, והיא קשורה ישירות למאמץ עולמי להפוך מכולות שילוח, ורידי הכלכלה העולמית, לחכמות יותר.

 

חברת Loginno, הכריזה לאחרונה על תכונה חדשה המאפשרת למכולות החכמות של Loginno להגדיל את טביעת הרגל הסונארית שלהם, ובכך לגרום לזיהוי קל בהרבה של מכולות השקועות מתחת למים באמצעות מערכת סונאר של אנייה רגילה.

 

עמית אפללו, מייסד שותף של לוג׳ינו: ״התוספת הקטנה אך החשובה מאוד למכשיר AGAM שלנו, תציג משואת סונאר בתדירות נמוכה למכולות החכמות שלנו, ותאפשר מצב של ״אבוד בים״ במשך חודש רציף. במצב זה, כל מערכת סונאר רגילה תוכל לזהות את המכולה  בקלות ממרחק של קילומטרים ועד לעומק של 96 מטר - הרבה מעבר לטווח הרגיל. בנוסף, לכל מכולה יהיה תג זיהוי ייחודי המאפשר לבעל המכולה זיהוי מהיר של המכולות שלו בהליך איתור המכולה״.

 

באמצעות פתרון זה, ובעוד הוא מסייע לבעלי מכולות ומטענים במידה ניכרת, הפיתוח של לוג׳נו גם הופך את האוקיינוסים ונתיבי המים לבטוחים בהרבה עבור כולם.

 

שחר טל, מייסד שותף של לוג׳ינו, מציין כי ״יכולות האיתור והזיהוי שלנו בסונאר מצטרפות למערך הולך וגדל של תכונות ייחודיות שפותחו על ידי לוג׳ינו, כמו שקילה ללא משקל לצורך תאימות SOLAS VGM, זיהוי חדירה משישה צדיים ואירועי ׳קופסה שחורה׳ לטובת חקירות ביטוח. אנו פועלים ללא הרף על מנת להבטיח שינוע בטוח ויעיל של המטען מכל  ההיבטים״.