מחירי ההובלה מאסיה לאירופה מרחיקים את היבואנים מסין

המנהל המסחרי של קבוצת Seko Logistics בבריטניה, קית׳ גסקין: אני רואה את היבואנים בבריטניה ובאירופה אומרים באופן פעיל לסוחרים שלהם לחפש פתרונות קרובים יותר לחוף


13:04 ,09.03.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

הסימנים הרבים בעקבות מחירי ההובלה הגבוהים בנתיבי הסחר של אסיה -אירופה מגלים כי תבנית הייבוא הידועה והמוכרת עשויה להשתנות שכן יבואנים אירופאים מתחילים לחפש אלטרנטיבות לסחורות מסין.

 

המנהל המסחרי של קבוצת Seko Logistics בבריטניה, קית׳ גסקין, אמר: ״אני רואה את היבואנים בבריטניה ובאירופה אומרים באופן פעיל לסוחרים שלהם לחפש פתרונות קרובים  לחוף, מכיוון שתעריפי ההובלה מאסיה הגיעו לשיאים כאלה שהם הופכים את העסק לבלתי משתלם. אם הייתי יבואן, לא הייתי רוצה להיות תלוי בקו ספנות, אבל זה מה שקורה כרגע״.

 

מר גסקין הוסיף כי ״אנו רואים בטורקיה כמקום חדש למקור מוצרים בים, והוא גדל באופן אקספוננציאלי. ויש יכולת ייצור נוספות ברחבי מזרח ומרכז אירופה, וכן חלקים מצפון אפריקה.

 

לדבריו: ״חברות הספנות הבינו כעת שהם במצב של שליטה בשוק - על ידי הגבלת הנפח הם יכולים לשלוט בתעריפים. אבל על ידי נקיטת גישה אגרסיבית זו, אני חושש שהם נושכים את היד שמאכילה אותם. ממשלת סין כעת מודאגת מכיוון שהיא מבינה כי היקפי היצוא מהמדינה כמקום הייצור עלולים להיות בסכנה אם שיעורי ההובלה יישארו גבוהים מדי זמן רב יותר״.