מנכ״ל מארסק: לא מתכננים רכישות או השקעות עד תחילת 2020

סורן סקו, מנכ״ל קבוצת מארסק, ציין בראיון כי החברה לא מתכננת להזמין אניות גדולות או לרכוש אניות יד שנייה כמו גם לבצע השקעות במסופי המכולות שלה עד 2020. הוסיף: נשתמש בדלק דל גופרית במרבית אניות הצי שלנו החל מינואר 2020


13:50 ,15.11.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ״ל קבוצת מארסק, סורן סקו, ערך לאחרונה שיחת ועידה עם עיתונאים אנליסטים לרגל פרסום הדוחות הכספיים של החברה, ואמר במסגרת שיחה זו כי החברה בראשה הוא עומד אינה מעוניינת בשלב זה להשקיע ברכישות או מיזוגים עם חברות אחרות בתחום.

 

קבוצת מארסק הינה בעלת נתח שוק של למעלה מ-20% בנתיבי הסחר הימי ארוך הטווח ובתקופה האחרונה היא עוברת הליך של אינטגרציה עם קבוצת הספנות הגרמנית המבורג סוד, שמתקדמת – כך על פי דיווחים מתוך החברה – במהירות רבה מהמתוכנן. אינטגרציה זו, טוענת החברה, אמור להביא לחיסכון של לפחות 500 מיליון דולר עד סוף 2019, למעט עלות האינטגרציה.

 

״אנחנו לא מתכוונים להזמין אף אנייה גדולה לפני תחילת 2020 או להשקיע באניות יד שנייה״, אמר סקו. הדבר נכון גם לגבי השקעות בתחום מסופי המכולות.

 

במהלך הרבעון השלישי של 2018 הקצתה מארסק 80 מיליון דולר לטובת התקנת ״סקראברים״ (מערכות סינון) על מספר נבחר של אניות מכולה של החברה, וזאת במסגרת ההיערכות לציות לתקנות הגופרית החדשות של ארגון IMO החל מינואר 2020.

 

סקו לא חשף את מספר האניות שעליהן הותקנו מערכות סינון כאלו והדגיש כי קבוצת מארסק מתכוונת לעמוד בתקנות ארגון IMO באמצעות שימוש בדלק דל-גופרית (עד 0.5% לפי התקנות) ברוב המכריע של אניות הצי שלה.

 

בהתייחסו להשפעת היטלי המכס בארה״ב על סחורות מיובאות סיניות, אשר אמורות להיכנס לתוקף בינואר 2019 ומלחמת הסחר הרוחשת בין שתי המעצמות העולמיות, ציין סקו כי בכוונת מארסק ליין להוציא נפח קיבולת מהסחר הטרנס-פסיפי סביב חג ראש השנה הסיני וזאת על מנת לבצע התאמות לירידה הצפויה בביקושים. יחד עם זאת הדגיש סקו כי נתיבי הסחר האחרים של החברה אינם צפויים להיפגע בשל מלחמת הסחר.