קבוצת מארסק: עלייה של 12% בהכנסות הרבעון השלישי

הקבוצה רשמה צמיחה של 27% בהובלת נפחים בים, וצמיחה של 5% בניכוי תרומתה של המבורג סוד לעומת הרבעון המקביל אשתקד. תחסוך 500 מיליון דולר עשנת 2019 הודות לסינרגיה בפעילות עם המבורג סוד. סורן סקו: תוצאות משופרות לאחר התחלה חלשה מאוד של 2018


13:06 ,14.11.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת מארסק דיווחה היום על התוצאות הכספיות של החברה עבור הרבעון השלישי של שנת 2018 מהן עולה כי נרשמה צמיחה בפעילות הימית והלא-ימית של החברה ועלייה של 31% בהכנסות שהגיעו ל-10.1 מיליארד דולר. בניכוי תרומתה שדל המבורג סוד לפעילות ההכנסות עלו ב-12%. הצמיחה בפעילות הלא-ימית של הקבוצה עלתה ב-15% ותורמת  כעת 31% מהכנסות הקבוצה.

 

מארסק מסרה בנוסף כי היא ממשיכה לפעול לטובת השינוי האסטרטגי עליו הצהירה לפני כשנה וחצי (התמקדות בפעילות תובלה) וכי פעולות הסינרגיה שננקטו בקבוצה לאחר רכישת חברת המבורג סוד החלו להניב תוצאות כספיות.

 

סורן סקו, מנכ״ל קבוצת מארסק, אמר עם פרסום הדוחות כי ״בשלב מתקדם לתוך השינוי שנקטנו אנחנו ממשיכים באינטגרציה כדי לשרת טוב יותר ללקוחות ולפתח את פוטנציאל הצמיחה המלא בתחומי הלוגיסטיקה והשירותים. לפיכך, אני שמח לראות צמיחה בהכנסות ברבעון השלישי ברחבי העסק, כולל שרשרת האספקה. הרווחיות ותזרים המזומנים שלנו משתפרות, ומושפעות באופן חיובי מהיטלי חירום הדלק שהוכרזה בשל הגידול המשמעותי במחיר הדלק, מהסינרגיות עם המבורג סוד ושיתוף פעולה הדוק בין הפעילות הימית ופעילות הטרמינלים שלנו״.

 

בהשוואה לרבעון השלישי של 2017, ההכנסות בתחומי הלוגיסטיקה והשירותים גדלו ב- 7.5%, כאשר ניהול שרשרת האספקה ​​גדל ב-16%. בנוסף, הפעילות במסופי המכולות המרכזיים המשיכה לגדול בצורה משמעותית מלקוחות חיצוניים וכן מפעילות מארסק ליין ומהמבורג סוד - המשקפים את השפעת הסינרגיה על שיתוף הפעולה ההדוק.

 

ממארסק נמסר כי עלות החיסכון של הסינרגיה מול המבורג סוד עשויה להגיע לסך של 500 מיליון דולר – זאת למעט עלות האינטגרציה – עד שנת 2019 עצמה בפועל, וכי האינטגרציה עצמה מתקדמת מהר מהמתוכנן.

 

מהחברה נמסר עוד כי נרשמה צמיחה של 27% בהובלת נפחים בים – 5% בניכוי תרומתה של המבורג סוד לעומת הרבעון המקביל אשתקד – צמיחה שהיא מעל לממוצע השוק שעומד על 2.7%.

 

סורן סקו, מנכ״ל הקבוצה, התייחס לכך ואמר כי ״הביצועים העסקיים שלנו בים ​​עדיין מאותגרים בשל עליית מחירי הדלק שאינם מתוגמלים במלואם באמצעות תעריפי הובלה גבוהים יותר. יחד עם זאת, אנו ממשיכים לראות תוצאות משופרות ברבעון השלישי לאחר התחלה חלשה מאוד עבור שנת 2018״.

 

הרווח הבסיסי ברבעון השלישי הסתכם בכ-251 מיליון דולר לעומת 254 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח לפני ריבית, מס, פחת והפחתות (EBIDTA) עלה ב-16% למרות שמחירי הדלק עלו ב-47%.