עיתונות זרה: יונדאי לא תשתף פעולה עם צים בשירותים לחוף המזרחי של ארה״ב

על פי הפרסומים, חברת יונדאי תכננה במקור לפרוס שתי אניות בנפח 8,500 TEU במסלול השירות Z7S של צים הפוקד נמלים בחוף המזרחי של צפון אמריקה. צים בתגובה: עד היום לא היה לנו הסכם כלשהו עם חברה אחרת בקו Z7S


11:08 ,29.03.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי פרסומים בעיתונות זרה חברת יונדאי (HMM) הפסיקה את המשא ומתן עם חברת צים לשיתוף פעולה בשירותים לחוף המזרחי של צפון אמריקה ותפסיק לפעול בנתיבים אלו לעת עתה.

 

על פי הפרסומים, חברת יונדאי תכננה במקור לפרוס שתי אניות בנפח 8,500 TEU במסלול השירות Z7S של צים הפוקד נמלים בחוף המזרחי של צפון אמריקה.

 

עד כה, פעלה יונדאי בנתיבים אלו על ידי השאלת אניות השייכות לחברות מארסק ו-MSC החל מאפריל 2017. על פי הפרסומים, כאמור, חברת יונדאי (HMM) מתכוונת כעת להתמקד בשירותים לנמלים באירופה ובהודו.

 

HMM מתכוונת כעת להחליף את המיקוד שלה לנמלים באירופה ובהודו. החל מה-8 באפריל החברה תשיק נתיב עצמאי בין בוסאן, אירופה, רוטרדם והמבורג, שיפעיל 10 אניות בנפח של 4,600 TEU כל אחת. עד כה, החברה סיפקה ללקוחותיה שירותים לנמלי אירופה באמצעות ״סלוטים״ על גבי אניות חברות מארסק ו-MSC.

 

האסטרטגיה של HMM היא להבטיח את המשלחים הנדרשים מראש על מנת שתוכל להוסיף לישרות אניות גדולות ביותר בעתיד, תוך הפעלת הנתיב העצמאי עם אניות בנפח  4,600 TEU.

 

החברה, אשר זוכה כיום לתמיכה של ממשלת דרום קוריאה, מתכננת להזמין אניות גדולות מאוד בנפח של 22,000 TEU שיעמדו בתקנות הסביבתיות של הארגון הימי העולמי (IMO) עד שנת 2020. על פי תכניות החברה, היא תפעיל את האניות החדשות בנתיבים לאירופה.

 

בימים אלו החברה מפעילה שבעה קווים שונים להודו. חברת הספנות צפויה לספק שירותים משל עצמה באמצעות ארגון מחדש של קווי הסחר וזאת במקום להציע שירותים באמצעות שת״פ עם חברות ספנות אחרות.

 

מחברת צים נמסר בתגובה כי ״עד היום לא היה לנו הסכם כלשהו עם חברה אחרת בקו Z7S ולכן אין לנו תגובה לגבי הידיעה שפורסמה על חברת HMM. צים מחויבת להמשיך ולהיות שחקן משמעותי בסחר בין אסיה לחוף המזרחי של צפון אמריקה, ואנו זוכים לאמון מתמשך מצד לקוחותינו בסחר הזה״.