עמית ו- MSC במפגש משותף: כשעסקים וחברים נפגשים

חברת הספנות וחברת השילוח הבינלאומי קיימו מפגש שמטרתו המחשת היכולת והרצון לעבוד ביחד ולהגיע לתוצאות


14:46 ,03.09.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

תחת הכותרת ״כשעסקים וחברים נפגשים״ קיימו הבוקר קבוצת עמית וחברת MSC ישראל מפגש בוקר מהנה בהשתתפות עשרות לקוחות מרכזיים.

 

המפגש הייחודי, על פי המארגנים, בא להמחיש את היכולת והרצון של חברת הספנות והמשלח הבינלאומי לשתף פעולה ולעבוד ביחד. במקביל, זכו האורחים לסקירות קצרות, אוכל טוב ואווירה מהנה.

 

פתח בדברים מנכ״ל קבוצת עמית אמיר שני, שהדגיש את הקשר העסקי עם חברת MSC שבא לשרת את הלקוח, ואת קשריו האישיים עם מנכ״ל MSC ישראל עדני סימקין. ״למען הגילוי הנאות״, אמר, ״עדני סימקין הוא חבר. ומאז שהוא לקח את העניינים לידיים בחברת MSC, קוסם או לא, הוא הצליח להוביל את החברה, וללא ספק MSC כיום חברת הספנות מספר אחת״.

 

בהמשך פירט שני את התהליכים השונים שעל הפרק, לרבות מערכת שער עולמי של מינהל המכס, שצפויה להתחיל ולפעול בקרוב. בנוסף הוא דבר בנושא תוכנית גורם כלכלי מאושר.

 

״אין ספק שהמפגש הוא הוכחה למערכת היחסים הטובים ביננו לבין חברת עמית ועם השותף האסטרטגי שלהם פנאלפינה, שהוא שותף גלובלי של MSC בעולם. אני שמח לקיים את האירוע המשותף הזה״, אמר סימקין.

 

סימקין ניצל את הבמה וסקר בקצרה את מצב הספנות בעולם ואת ההשלכות על פעילות היבוא והיצוא בישראל. לדבריו, היבוא לישראל במכולות דווקא עלה במהלך שבעת החודשים האחרונים בכ- 1.5%, אולם גורמים שונים הביאו לירידה של 6.5% ביצוא מישראל באמצעות מכולות. ״אולם״, ציין סימקין, ״ישראל היא כלכלה יציבה וכמות המכולות יציבה וגדלה בכל שנה״.

 

סימקין שיבח את החלטת משרד התחבורה לצאת עם מכרזי הפעלה לנמלים חדשים, במסגרתם, כידוע, זכתה חברת בת של MSC בהפעלת נמל הדרום הסמוך לנמל אשדוד. ״אתה לא זוכה בתפעול נמל הדרום אם אתה לא גדול, עם סנטימנט למשק הישראלי ועם יכולת להציג גידול", אמר, "ל-MSC יש בסיס לכך ואני מאמין שזו אחת הסיבות לזכייה״.

 

בהתייחסו לנמלים הקיימים שיבח סימקין את נמל חיפה, אשר, לדבריו, מתפקד כנמל טוב, ללא בעיית כוח אדם ועם תרבות ניהול ראויה. 

 

באשר לצפוי בפעילות MSC בישראל ציין סימקין את שירות ה-INDUS המקשר את נמלי הודו עם חיפה ומשם, ב- 12 יום בלבד, לנמל ניו יורק: ״הבאנו שירות לארה״ב שהוא by far הרבה יותר טוב מכל השאר. זה אפשר לתעשייה לשנות פאזה והשירות גרם לגידול ביצוא. הובלנו השנה 500 מכולות גזר ופלפלים מהערבה לניו יורק, מה שבעבר לא התאפשר. בזה עשינו גם ציונות וזו גאוותי״.

 

באשר לשירות מהמזרח הרחוק איזכר מנכ״ל MSC ישראל את תחילתו של קו ישיר, החל מאוקטובר, במסגרת ברית ה- 2M: ״לא פשוט לשכנע ענק ספנות שכזה להיכנס לחיפה ישירות במקום לפרוק מכולות בפורט סעיד. יחד עם זאת, קיבלנו הבטחה מנמל חיפה שיעמוד בדרישות״.

 

בהתייחסו לקו השירות המשותף של MSC עם צים לצפון אירופה, חשף סימקין שעם תום החגים הקו ישודרג: תתוסף פקידה באשדוד ומשם ישירות לנמל אירופה. זאת מתוך כוונה לשפר את זמני ההפלגה בעיקר עבור התוצרת החקלאית. לדבריו, הקו אטרקטיבי ובכל הפלגה מועמסות 200-250 מכולות קירור.

 

״עתיד ורוד לפנינו ואפשר להגיע לזה בזכות זה שהעמידו לרשותנו את הכלים המתאימים ובזכות הצוות שאני עומד בראשו, שהוא צוות נפלא. וכמובן, בזכות הקשר עם הלקוחות והשותפות אתכם ועם המשלחים״, סיכם.

 

מיד בתום דבריו הרצה נשיא קרן הגשמה ומייסד Cofix אבי כץ בנושא ״מחלום לחזון״.

 

המפגש נסתיים בארוחת בראנץ׳ עשירה ומפנקת.