צים והמדינה יקיימו משא ומתן אינטנסיבי בנוגע למניית הזהב

בית המשפט המחוזי בחיפה הורה לצדדים לקיים דיונים, שיסתיימו ב-29 ביוני, על מנת למנוע מהחברה להגיע למצב שבו היא "כפסע לפני תהום"


13:32 ,24.06.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

הבוקר (ג') התקיים בבית המשפט המחוזי בחיפה דיון אודות סוגית מניית הזהב בצים, שנערך בצל הודעתו של שר האוצר שהמדינה לא תוותר על מניית הזהב בחברה .

 

מדובר בבקשה שהגישה צים כנגד כונס הנכסים הרשמי של החברה ואיגוד הארצי לקציני הים.

 

לדברי בא כוחה של צים, בפרק הזמן שנתן בית המשפט לצדדים לנסות ולהגיע הבנות, לא התקיימו "מגעים אמיתיים, המדינה גיבשה לעצמה דעה ושלחה אותה לעיתונות". המדינה, הוסיף עו"ד צוריאל לביא, "לא ממש ערה לגודל הסיכון".

 

מנגד טען עו"ד ערן רזניק כי המדינה לא מסכימה להסדר שהציעה צים, בנוגע לשינויים במניית הזהב

 

עו"ד לביא טען שבצים ניסתה כמיטב יכולתה לשמר את הישראליות בצים, וכן יש ערך עליון ללוחות הזמנים להגיע להסכמות עם המדינה, שכן הסכמות אלה ישחקו תפקיד מכריע ביכולתה של צים להגיע להסדרי חוב עם הנושים. מבחינת לוח הזמנים, הוא ציין את 1 ביולי בכדי להגיע להסכמות עם המדינה, שכן לחברה יש משקיע שבכוונתו לשים 200 מיליון דולר.

 

השופט עדי זרנקין פסק שנראה שעד היום לא נעשה מאמץ רציני על מנת להגיע לתוצאה מוסכמת, במסגרתה הסדר החוב המתגבש יהיה בו משום להפיס את דעתה של המדינה. הוא קיבל את עמדת צים, לפיה אם החברה נמצאת כפסע פני תהום, דבר שנראה אפשרי בהחלט, לדבריו, אזי שיש לעשות מאמצים על מנת להימנע ממצב זה.

 

אי לכך, הורה השופט לצים ולמדינה לנהל משא ומתן אינטנסיבי בנוגע למניית הזהב, שיסתיים לא יאוחר מ-29 ביוני.