500 אלף שקל ליצואן קטן

משרדי הכלכלה והאוצר השיקו את תוכנית "כסף חכם" במטרה לעזור לעסקים קטנים לפרוץ לשווקי יעד חדשים בחו"ל


10:27 ,08.09.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

במטרה להביא להגדלת היקף המכירות של חברות ישראליות בחו"ל גיבש משרד הכלכלה, בשיתוף משרד האוצר, את תוכנית "כסף חכם" שהושקה השבוע, במסגרתה מוענק ליווי מקצועי וסיוע בגובה 50 מיליון שקל לחברות בעלות תשתית יצוא המשווקות לחו"ל.

 

מטרת התוכנית היא לסייע לחברות לפרוץ לשוקי יעד חדשים. החברות ייהנו מתמיכה והכוונה של יועצים מקצועיים, שיעבדו איתן לצורך בניית התוכנית השיווקית  לשוק היעד. כן ייהנו החברות מהשתתפות בהוצאות השיווקיות והכוונה שיווקית צמודה מהנספח המסחרי של משרד הכלכלה בשוק היעד שנבחר.

 

התוכנית תנוהל באמצעות מערך כלי הסיוע במינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה ותתפרס על השנים 2014-2017. כ-100 חברות ישראליות ייהנו מתמיכה של עד 50% מההוצאות השיווקיות המוכרות עבור פעילויות בשווקי היעד, כאשר היקף התמיכה הכספי לו תזכה כל חברה יהיה עד 500 אלף שקל. התוכנית מבוססת על יצירת תהליך ממוקד ומעמיק של החברות בשווקי יעד ותכלול אבני דרך על פי לוחות זמנים מוגדרים לפרק זמן של שנתיים.

 

מנכ"ל משרד הכלכלה עמית לנג ציין כי חולשת הייצוא הישראלי נובעת מריכוזיות יתר ומקושי אמיתי של היצואנים הקטנים להגדיל את פעילותם ולפרוץ לשווקים חדשים: "הבאנו תוכנית פעולה ייעודית ליצואנים הקטנים, שמתאימה למידותיהם. אני מאמין שהתוכנית תביא לחיזוק הייצוא הישראלי ולהזנקת העסקים קדימה".

 

מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה אוהד כהן: "אני גאה להציג תוכנית נוספת, שנועדה לסייע ליצוא הישראלי. תוכנית זו באה כתוצאה מהצלחתה של קרן 200 פי 2 שניהלנו בין השנים 2009-2013, ובנוסף לקרנות שאנו מנהלים כיום: קרן הפרויקטים הבינלאומית וקרן הודו-סיני".

 

ממינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה נמסר כי תוכנית 200 פי 2 שהסתיימה בדצמבר 2013 הצליחה להגביר את היצוא של החברות שהשתתפו בצורה ניכרת, כאשר הייצוא הכולל של היצואניות הקטנות יותר צמח ב-291% ונוצרו עוד 530 מקומות עבודה חדשים במשק.

 

הצעת השיפור העיקרית שעלתה ממשתתפי התוכנית היתה ליווי מקצועי של אנשי שיווק ועזרה בשמירת היעדים שהוצבו בתחילתה. עד היום, אושרו בקרן הודו–סין מענקים בסך של למעלה מכ-90 מיליון שקל ליותר מ-70 חברות, כשבקרן הפרויקטים הבינלאומיים אושרו מענקים בסך של כ-34 מיליון שקל לכ-114 פרויקטים ברחבי העולם.