מצרים בוחנת הקמת רכבת מהירה בין קהיר ואלכסנדריה

ממשלת מצרים בוחנת את האפשרות שצרפת תממן את התסקיר הכלכלי באמצעות קרן השייכת למשרד האוצר הצרפתי


00:00 ,10.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

ממשלת מצרים בוחנת את האפשרות שצרפת תממן את התסקיר הכלכלי באמצעות קרן השייכת למשרד האוצר הצרפתי
 
משרד התעבורה של מצרים הודיע כי הוא בוחן הצעה להפעיל קו רכבת מהיר חדש מקהיר לאלכסנדריה אשר יגיע למהירות של 260 קילומטר בשעה ויגמא את המרחק בין שתי הערים ב-45 דקות.
 
העיתון המצרי "אלאהראם" מדווח כי מומחים מצרפת, יפן ומצרים בוחנים את התוכניות לפרויקט וכי שר התעבורה המצרי מחמד לוטפי מנסור בחן עם עמיתו הצרפתי את האפשרות שצרפת תממן את התסקיר הכלכלי באמצעות קרן השייכת למשרד האוצר הצרפתי FASEP.
 
כיום פועל בקו בין שתי הערים המרכזיות של מצרים קו רכבת משודרג ומשך הנסיעה בין שתי הערים, המרוחקות ביניהן מרחק של 212 קילומטרים, עומד על כשעה ו-45 דקות.
 
פגישת השרים המצרי והצרפתי נערכה במסגרת כינוס מועצת אנשי העסקים המשותפת למצרים וצרפת. השרים סיכמו כי מומחים צרפתיים בתחום הרכבות יגיעו למצרים לבחון את מערכת ההתראה מפני תאונות במסלולי הרכבת במצרים.
 
יצוין כי צרפת הקימה את הרכבת התחתית בקהיר בירת מצרים. במקביל, מדווח העיתון המצרי ששר התעבורה מנסור הציע לחברה הצרפתית SEA INVEST להפעיל קו אוניות תובלה בקירור בד בבד עם הקמת רציף מיוחד להובלה ימית בקירור בנמל אלכסנדריה וכי משלחת של משקיעים צרפתיים תגיע בקרוב למצרים לבחון את ההצעה.