עוד נקודת גישה לטכנולוגיה הישראלית לסין

בכנס השקעות סין-ישראל שהתקיים בחיפה השתתפו גורמי ממשל, תעשיינים ומנהלי חברות, שבאו לקדם נושאי מדע, טכנולוגיה ושיתופי פעולה כלכליים


00:00 ,26.11.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

150 יזמים, מנהלי חברות ותעשיינים מסין השתתפו בכנס השקעות סין-ישראל שמתקיים השבוע בחיפה.

השתתפו בכנס אנשי ממשל מפרובינציות שונות בסין, אנשי עסקים ויזמים ממגזרי התקשורת, הקלינטק ומדעי החיים, כמו גם נציגים של חברות ישראליות.

על ידי הכנס מבקשת עיריית חיפה לענות על הצורך הגדל של חברות טכנולוגיה ישראליות, המחפשות נקודת כניסה לשוק הסיני, ומנגד על הצורך של חברות וגורמי ממשל בסין, המבקשים להיות שותפים לחדשנות הטכנולוגית הישראלית. הכנס נחשב לאירוע היזמות הסיני הגדול ביותר שנערך בישראל.

בנוסף חתמה חיפה על ברית ערים תאומות עם צ'נגדו בירת מחוז סצ'ואן. בנוסף לסעיפי קשרי תיירות, כלל ההסכם קידום מחקרים משותפים בתחומי המדע והטכנולוגיה, תמיכה בשיתופי פעולה בתחומי הכלכלה והמסחר שיתוף פעולה בתחום ההשכלה, המחקר והטיפול הרפואי.

בכנס אמר ראש עיריית חיפה יונה יהב: "לקשרים הרחבים עם ערים שונות בסין חשיבות רבה בתחומים שונים, והם מעניקים הזדמנות ליזמים ולתעשיינים המעוניינים לקיים שיתוף עם מדינת ענק זו".

ממלא מקום ראש עיריית צ'אנגדו צ'יהונג תיאר את שיתוף הפעולה המתקיים כבר בין הערים ובא לידי ביטוי בתחום חילופי מידע בתחומי המדע, הרפואה, התרבות והתיירות.

שגרירת סין בישראל יאנפינג: "העובדה שצ'אנגדו, העיר השלישית החותמת על ברית ערים תאומות עם חיפה לאחר שנגחאי ושנג'ין, מציבה את חיפה כעיר המובילה בישראל בקשריה עם סין".