קומפיוטק: ביקוש לפתרון התאוששות מאסון לטובת תכנית ״אישור גורם כלכלי״

במסגרת הדרישות של ״גורם כלכלי מאושר״ AEO קיימת דרישה להציג תכנית המבטיחה את הרציפות התפקודית של החברה במקרה של אסון או פעילות בעת חירום. מור חסן, Solution Architect קומפיוטק: ״פתרון Azure של מיקרוסופט מהווה אלטרנטיבה זולה לפתרונות שקיימים כיום בשוק״


11:36 ,21.07.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

ככל שתכנית ״גורם כלכלי מאושר״ (AEO) הולכת ותופסת תאוצה בקרב יצואנים ועמילי מכס מחברת קומפיוטק נמסר כי בקרב לקוחותיה עולה הדרישה לפתרון DR (Disaster Recovery), ולחברה ניסיון מעשי בתחום פתרונות התאוששות מאסון לשם פישוט התהליכים בקבלת אישור AEO לתכנית זו.

 

נציין כי במסגרת הדרישות של ״גורם כלכלי מאושר״ AEO של רשות המסים ומשרד האוצר קיימת דרישה להציג תכנית המבטיחה את הרציפות התפקודית של החברה במקרה של אסון או פעילות בעת חירום, בין אם זו וירוס מחשב, פעולת כופר או מלחמה, ומתחייבת להחזיר את הפעילות לשגרה תוך זמן מוגדר מראש.

 

שירות Microsoft Azure הוא שרות ענן מתוצרת חברת מיקרוסופט, המהווה את אחד משלושת שרותי הענן הגדולים ביותר בעולם, לצד Amazon Web Services ו-Google Cloud.

 

מור חסן, Solution Architect בחברת קומפיוטק, מציין כי ״פתרון גיבוי זה לא פתרון התאוששות מאסון. הפתרון ש-Microsoft Azure מציעה מהווה אלטרנטיבה אמיתית וזולה לפתרונות שקיימים כיום בשוק. אלמנט הזמן במובנים של חזרה מלאה לעבודה תקינה בולט במיוחד בפתרון של Microsoft Azure שיכול להחזיר את כלל מערכות החברה לפעילות תוך זמן קצר מאד. ניתן גם לבדוק את סביבת ה-DR המשנית בזמן אמת ובלחיצת כפתור בכל רגע נתון, ולראות שהכול עובד כמו שצריך, וממש לבצע תרגילי התאוששות מאסון. בנוסף, כל העבודה מתבצעת מול מסך ניהול ידידותי ונוח״.

 

אבי סופר, CTO בחברת קומפיוטק, מוסיף בשיחה עם מערכת PORT2PORT כי ״שירות Azure של מיקרוסופט מציע פתרון מלא להתאוששות מאסון כשירות DRaaS. הפתרון, שידוע בשם ASR (Azure Site Recovery) מסייע להגן על שרתים חשובים באמצעות רפליקציה ושחזור של מכונות פיזיות או וירטואליות. בעזרת השירות ניתן לבצע רפליקציה של שרתים ישירות אל מול Microsoft Azure ובכך ניתן להימנע מהוצאות גבוהות ומהמורכבות שכרוכה בהקמת וניהול אתר DR משלך״.

 

תכנית התאוששות מאסון (באנגלית: Disaster Recovery Plan או DRP) היא תכנית הכוללת תהליכים, מדיניות ונהלים המשמשים להתאוששות מאסון (וירוס כופר, שריפה, רעידת אדמה, הצפה, קריסת בניין וכד') המשבית לזמן לא קצר את תשתית המחשוב החיונית לפעילותו של ארגון.

 

ארגון אינו מסוגל לתפקד בעת השבתה של מערכת המחשוב. מטרת ה־DRP היא המשך ביצוע עבודות המחשוב של הארגון על מנת שהארגון יוכל להמשיך בפעילותו העסקית במקרה של אסון.

 

נציין כי חברת קומפיוטק הינה חברה למתן שירותי ייעוץ ותמיכה בתחום מערכות המידע הפועלת מול לקוחות בתחום השילוח קרוב ל-20 שנה, ובין לקוחותיה נמנים חברות כמו רות קרגו, הלמן, וחברת ICL.