המשלחים הבינ"ל למשרד הבריאות: שתפו אנשי המקצוע בכתיבת נהלים

מוחים על כוונת היבואנים והיצואנים להחתים את חברות השילוח על מכתב לפיו המשלוח המיובא נשמר בכל עת בהתאם להוראות היצרן, וזאת על פי תקנות GDP


00:00 ,29.12.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

מוחים על כוונת היבואנים והיצואנים להחתים את חברות השילוח על מכתב לפיו המשלוח המיובא נשמר בכל עת בהתאם להוראות היצרן, וזאת על פי תקנות GDP
 
אמיר שני, יו"ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, פנה השבוע למנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר איתן חי-עם, בנושא נוהלי GDP ביבוא תרופות לישראל.
 
מר שני מציין במכתבו כי על אנשי משרד הבריאות לשתף בתהליך כתיבת הנהלים את אנשי המקצוע בתחום הלוגיסטי וציין כי ארגון התאגידים מייעץ לחברי הארגון שלא לאשר בכתב ולא לחתום על כל הסכם בו הם מתחייבים לשמור על משלוחי תרופות בהתאם להוראות היצרן בכל עת.
 
שני כותב למנכ"ל משרד הבריאות כי לאחרונה פונים יבואני התרופות בישראל לחברות השילוח הפועלות מטעמם בדרישה לאשר להם בכתב כי המשלוח המיובא נשמר בכל עת בהתאם להוראות היצרן. לטענת שני, היבואנים מנמקים את הדרישה בהוראות/ תקנות חדשות, לכאורה, המכונות GDP(Good Distribution Practice).
 
שני מוחה על הדרישה ומציין כי "שמירה בכל עת בהתאם להוראות יצרן לא ניתנת ליישום". לטענתו, "ברור לכל שלאיש מהחוליות המסחריות בשרשרת היבוא אין שליטה על הגופים הרגולטוריים. לא יעלה על הדעת שמשלח בינלאומי במדינה מסוימת ימנע ואו יבקש מרשויות המכס המקומי להימנע מבדיקה פיזית של משלוח תרופות. בנוסף, לא יעלה על הדעת לבקש מחברות תעופה/ספנות להימנע מבדיקה ביטחוניות. מכאן שלא ניתן לבקש מסוכן שילוח בינלאומי הפועל לתיאום שרשרת האספקה לאשר ליבואן כלשהו שמשלוח תרופות נשמר בכל עת בהתאם להוראות היצרן".
 
שני מבהיר במכתבו למנכ"ל משרד הבריאות כי לתהליך היבוא והיצוא שותפות חוליות לוגיסטיות רבות בהן חוליות רגולטוריות כגון רשות המסים, רשויות הביטחון, רשויות נמלים ומחסני ערובה וכן חוליות מסחריות כגון חברות התעופה והספנות, משלחים בינלאומיים, חברות מיקור חוץ וחברות אריזה.
 
יו"ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים מוסיף ומזכיר את תנאי מכר הבינ"לINCOTERMS 2000 -הקובעים באיזה שלב של התהליך עוברת זיקת הביטוח מהמוכר לקונה אם בכלל. מר שני מציין כי יש לבדוק שהוראות / תקנות ה-GDP לא נוגדות את כללי ה-INCOTERMS 2000. כמובן יש לבחון האם נלקחו בחשבון נוהלי ארגון חברות התעופה ועוד. 
 
ממשרד הבריאות נמסר כי תגובתם תימסר ישירות למר אמיר שני. .