כלכלנים בארה"ב: הכלכלה הגלובלית תגדל ב-3.7%

כלכלני IHS Global Insight טוענים כי הכלכלה העולמית תתאושש כבר ברבעון הנוכחי ותגיע לרמת השיא שאפיינה אותו ברבעון השני של שנת 2008


00:00 ,30.05.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

כלכלני IHS Global Insight טוענים כי הכלכלה העולמית תתאושש כבר ברבעון הנוכחי ותגיע לרמת השיא שאפיינה אותו ברבעון השני של שנת 2008


חברת הייעוץ והניתוח הכלכלי IHS Global Insight צופה כי למרות הקיפאון בכלכלת אירופה הדבר לא ימנע את התרחבות הכלכלה העולמית ב-3.7% השנה, וזאת לאחר התכווצות של 1.9% שנרשמה בכלכלה הגלובלית בשנה שעברה.
 
הכלכלן הראשי של חברת הייעוץ האמריקאית HIS Global Insight טוען כי נתונים חדשים גרמו לו ולכלכלנים נוספים בחברה להעלות את תחזיות הצמיחה בכל השווקים למעט מערב אירופה. "למרות שהגוש האירופי נאבק להימנע מלהידבק בחובותיה של יוון, ההתרחבות בכלכלה העולמית ממשיכה להתקדם", טוענת החברה בדו"ח החודשי שהיא מפרסמת.
 
לטענת כלכלני החברה, הכלכלה העולמית תתאושש כבר ברבעון הנוכחי ותגיע לרמת השיא שאפיינה אותו ברבעון השני של שנת 2008, אך כלכלת אירופה תגיע לשיא זה רק לקראת שנת 2012.
 
על פי דו"ח החברה, התמ"ג (תוצר מקומי גולמי GDP) בארה"ב צפוי לגדול מ-3% ברבעון הראשון של השנה לכ-4% ברבעון הנוכחי, אך העלאת המסים והתמעטות התמריצים הכספיים מטעם הממשל בארה"ב, יביאו לגידול של 2.5% - 3% בלבד בכלכלת ארה"ב בחציון השני של 2010 ובשנת 2011.
 
דו"ח החברה מציין עוד כי הצרכן בשוק האסייתי הפך לקטר של צמיחה אך מזהיר מפני בועות נדל"ן וכלכלות "מחוממות יתר על המידה". החברה מציינת כי היא עדכנה את תחזית הגידול שלה כלפי מעלה עבור סין עם 10% ועבור הודו עם 8.1%.
 
כותבי הדו"ח סיכמו ואמרו כי בשורה התחתונה המשבר בגוש האירופאי בקושי יפגע בצמיחה בשווקים המתפתחים, וכי ההשפעה על השוק בארה"ב תישאר קטנה. יחד עם זאת, אם ייווצר מצב בו האיחוד האירופי יתפרק או שמא מספר גדול של ארצות נוספות ייאלץ להתמודד עם חובות גדולים, החברה מציינת כי היא תעריך מחדש את המצב.