נעצר חשוד בניסיון הברחה של יותר מטון טבק לסיגריות בשווי של כמיליון שקל

יבואן מאזור חברון נעצר לאחר שמכולה שייבא נבדקה על ידי בודקי מכס אשדוד והתגלו בה למעלה מטון טבק לסיגריות שלא הוצהר עליו ברשימון היבוא


10:42 ,22.11.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

דוברות רשות המסים דיווחה הבוקר כי יבואן מאזור חברון נעצר בשבוע שעבר לאחר שמכולה שייבא נבדקה על ידי בודקי מכס אשדוד שגילו בה יותר מטון טבק לסיגריות שלא הוצהר עליו ברשימון היבוא.

 

על פי החשד, היבואן ניסה להבריח את הטבק ששוויו כמיליון שקל ולהתחמק מתשלום מס של כ-720 אלף שקל. בית משפט השלום באשקלון האריך את מעצרו עד ל- 22.11.16 ולאחר מכן שוחרר בתנאים מגבילים.

 

כמפורט בבקשת המעצר, עלי פדל חטיב, אזרח פלסטיני, תושב העיירה יאטה, עוסק ביבוא ובמסחר של כלי בית, על שם אחיו אחמד פדל חטיב. לאור קיומם של סממנים מחשידים נבדקה המכולה שייבא עלי פדל חטיב ושהוצהר לגביה כי היא מכילה גלילי קרטון. במהלך הבדיקה נתגלו בשלוש השורות הראשונות גלילי קרטון כמוצהר, ואילו בהמשך המכולה נמצאו 113 גלילי קרטון שבתוכם הוסלקו 12 ק"ג טבק בכל אחד, סך הכל 1.35 טון טבק.

 

על פי החשד פעל היבואן עלי פדל חטיב באופן מכוון להטעות את פקידי המכס והגיש מסמכים כוזבים ובזהות בדויה על מנת להתחמק מתשלום המסים הנדרשים בסכום של כ-720 אלף שקל, וכן להימנע מהוצאת כל האישורים הרגולטורים הנדרשים לצורך ייבוא טבק לישראל. עמיל המכס שפעל מטעמו של עלי מסר בעדותו כי היבואן הצהיר בפניו כי המכולה מכילה גלילי קרטון בלבד, ואחיו, אחמד, מסר כי הייבוא נעשה על ידי אחיו בלבד וללא ידיעתו.

 

כאמור, בשבוע שעבר נעצר החשוד במעבר תרקומיה לאחר שזומן לבירור. בחקירתו הודה עלי כי ייבא את המכולה תוך כדי זיוף זהותו וחתימת ידו של אחיו אחמד.