לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון: להאיץ הקמת שדה תעופה צפוני

דוד קסטל: שדה תעופה בינלאומי בצפון הינו אינטרס כלכלי חיוני לצפון ואינטרס ממלכתי מהמעלה הראשונה


14:53 ,21.11.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון, דוד קסטל, פנה במכתב לשר התחבורה, ח"כ ישראל כ"ץ וביקש את זירוז ההליכים להקמת שדה התעופה הבינלאומי בצפון הארץ.

 

"אנחנו בלשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון שבים ומתריעים על הצורך בבניית חלופה של שדה תעופה בינלאומי לנתב"ג בצפון הארץ. נושא ששב ואושר על ידי ממשלות ישראל והוועדות המקצועיות שהוקמו לבחינת הנושא", אומר דוד קסטל במכתבו ומדגיש כי שדה תעופה בינלאומי בצפון הינו אינטרס כלכלי חיוני לצפון ואינטרס ממלכתי מהמעלה הראשונה.

 

והוא מסכם את פנייתו לשר כ"ץ: "בזכות יוזמתך ופעילותך החליטה ממשלת ישראל על הקמת שדה התעופה 'גליל' ברמת דוד לפני כשנתיים. אדוני השר, הוכחת נחישות לבצע תכניות שעוכבו שנים בשל בירוקרטיה בפיתוח רשת הכבישים והרכבות. אנו מצפים לאותה נחישות בביצוע ההחלטה על חלופת שדה תעופה בינ"ל בצפון הארץ".

 

נציין כי שר התחבורה, אשר השתתף בכנס יום הספנות בחיפה בשבוע שעבר, אמר במהלך הכנס כי  שדה התעופה הבינלאומי יוקם ברמת דוד וכי הוא בטוח כי שדה תעופה זה לא יפריע לתושבים וייתן תנופה כלכלית לאזור. השר ציין עוד כי "כבר עכשיו אנחנו בפיגור בבניית חלופה לנתב"ג, ובנמל התעופה בן גוריון קיים עומס הולך ומחמיר".