סוכני המכס בעד רפורמות במכון התקנים

מנכ"ל חברת געש רונן סימג'י קורא לשר הכלכלה לבצע רפורמות בנוגע לתקינה של מוצרי יבוא ולהיפטר מחסמים במשרדי הממשלה


00:00 ,02.05.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

רונן סימג'י, מנכ"ל חברת שירותי המכס והשילוח הבינלאומי געש ויו"ר לשכת סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים במחוז מרכז והדרום, בירך את שר הכלכלה נפתלי בנט על כניסתו לתפקיד וקרא לו לבצע רפורמה בכל הנוגע לתקינה של מוצרי יבוא..

"אדוני", כתב סימג'י לבנט, "שמחתי (מאוד) לקרוא בעיתונות הכלכלית כי כבודו מעודד רפורמות בנושא התקינה. כמשלח בינלאומי וסוכן מכס, וכמי שעיסוקו היומי הינו טיפול בשחרור ממכס של משלוחי יבוא, אנו מכירים בחשיבות ובתפקידו של מכון התקנים ובפעילותם הברוכה של אנשי המכון.

"אולם, במקביל אנו חושבים (רוצה לומר – טוענים מזה שנים) שיש מקום לרפורמה מאוד גדולה בכל נושא קבלת אישורי התקינה של מוצרי יבוא. הכוונה לאישורים שכבר מקובלים במדינות המתוקנות בחו"ל. יתרה מזו, היום יש רק גוף אחד במדינת ישראל הממונה על בדיקות התקינה. יש מקום לפתיחת תחום בדיקות ההתאמה לתקן ולתחרות כפי שזה נעשה באירופה".

סימג'י מברך על הצעד שעשה משרד הכלכלה, של התיקון לחוק ההסדרים בנוגע להשוואת תקנים ישראלים לתקנים בינלאומיים ולמוסיף שלדעתו משמעות הצעד היא עידוד הסחר הבינלאומי לישראל והוזלת המוצרים.

במקביל הוא קורא לבנט "אנא, אל תעצור כאן" ומוסיף שיש מקום "לרפורמה גדולה מאוד להסרת חסמים בלתי מכסיים - NTBA (Non-Tariff Barrier ). החסמים הללו רבים מאוד ונמצאים כמעט בכל תחום בסחר הבינלאומי".

באופן טבעי, כותב סימג'י לבנט, חלק גדול מאוד מאותם חסמים נמצאים בתחום סמכות משרד הכלכלה, אולם גם במשרדים אחרים: תחבורה, תקשורת, בריאות וכו'.

סימג'י מסיים באמרו שסוכני המכס ישמחו לייעץ למשרד מניסיונם העשיר בתחום בכדי לקדם את הרפורמות הנחוצות.